• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47530
+
-

جشن ‌چهل‌ سالگی

راهپیمایی باشکوه 22 بهمن با حضور مردم همیشه در صحنه در استان‌های قم، سمنان و مرکزی برگزار شد

مناسبت
جشن ‌چهل‌ سالگی

 راهپیـمایـی بـاشـکوه یــوم‌الله 22 بـهمـن با حضور مـردم همـیشـه در صحنــه و بـصـیر ایـران اســلامی روزگذشته به ‌صورت همـزمان در استان‌های قم، سمنان و مرکزی برگزار شد. به گزارش مهر، روز گذشته در همه شـهرها و روستاها، مردم ایران با هر بینش سیاسی، هر نوع سلیقه اجتماعی و از هـر دیـن، قـوم و نـژاد، همه یکصدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد زدند.


حماسه مردم قم در مهد انقلاب

حماسه یوم‌الله 22 بهمن مردم قم در سال 97 پرشورتر از گذشته و باوجود سردی هوا و بارش باران الهی از مسیرهای دهگانه به سمت میدان آستانه برگزار شد. طنین‌انداز شدن شعارهای«ایران، ایران»، «در بهار آزادی جای شهدا خالی»، «مرگ بر استعمار»، «مرگ بر آمریکا» و غیره در خیابان‌های شهر قم وجهه زیبایی از ولایتمداری مردم قم را ثابت کرد. مردم از گوشه گوشه شهر با همتی راسخ و بدون توجه به سردی هوا به سمت میدان آستانه آمدند.

 سخنران مراسم 22 بهمن در شهر قم حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی سعیدی» نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا بود. همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برای نخستین بار ۴۰ هیأت مذهبی استان قم با حضور هماهنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور داشتند. این هیأت‌های مذهبی پرچم و بیرق خود را نیز به همراه داشتند و با حرکت به سمت مسیر اصلی راهپیمایی با مردم همیشه در صحنه قم همراه بودند و بیانیه پایانی ۴۰ هیأت مذهبی قم نیز در پایان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن قرائت ‌شد.


حضور گرم سمنانی‌ها

راهپیمایی مردم دیار کویری سمنان در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پرخروش برگزار شد. مردم انقلابی و ولایتمدار استان سمنان نیز در جای جای این استان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا علاقه خود به انقلاب اسلامی و پیروی خود از مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را به اثبات برسانند.

 ‌‌با وجود بارش باران رحمت الهی در استان سمنان، حضور مردم این استان در راهپیمایی روز گذشته گسترده بود و در 72 نقطه استان شامل 72 شهر، بخش و روستای این استان پهناور برگزار شد. مراسم راهپیمایی 22بهمن در سمنان با حضور اقشار مختلف مردم از میدان سعدی آغاز شد و اجتماع حماسی مردم ولایی سمنان در میدان امام خمینی(ره) این شهر برپا شد. 

«عزت‌الله ضرغامی» به عنوان سخنران مراسم راهپیمایی 22بهمن در مرکز استان میهمان ویژه سمنانی‌ها بود. راهپیمایی  22 بهمن در شاهرود نیز از ساعت 10 صبح از میدان جمهوری اسلامی به سمت میدان آزادی و با سخنرانی حجت‌الاسلام «علی احتشام» از استادان حوزه علمیه قم و در دامغان از چهارراه چشمه‌علی به سمت میدان امام(ره) و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمد حسینیان» امام جمعه دامغان برگزار شد.


جشن بزرگ چهل سالگی در سرزمین آفتاب

مردم جای جای استان مرکزی از خمین زادگاه بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی تا محلات و دلیجان، از ساوه شهر یاقوت‌های سرخ تا زرندیه و تفرش و کمیجان، از فراهان سرزمین مفاخر و بزرگان تا شازند و خنداب همه و همه در شهرها و روستاها برای تجدید بیعت با امام راحل و رهبرمعظم انقلاب و آرمان والای شهدا در صحنه حضوری دشمن‌شکن یافتند. 

خروش مردمی و باشکوه مردم در راهپیمایی باشکوه و عظیم ۲۲ بهمن در سراسر استان مرکزی و در 159 نقطه شهری و روستایی برگزار شد. سرود 1357 نفری دانش آموزان اراکی در 22بهمن امسال طنین انداز شد. این آیین از برنامه‌های اصلی گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این استان بود.

ویژه‌برنامه‌های زنده تلویزیونی توسط هنرمندان و مجریان صدا و سیما، راه اندازی ایستگاه‌های نقاشی و غرفه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در اراک بود.  مسیر راهپیمایی 22 بهمن در اراک نیز از میدان شهدا و پل خیبر، خیابان‌های محسنی و ادب‌جو به سمت مصلای بیت المقدس بود.  سخنران مراسم 22 بهمن در اجتماع راهپیمایان در مصلای بیت المقدس اراک آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید