• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47408
+
-

کافه مجلس

  دلیل مصونیت مطهری
نایب‌رئیس مجلس درباره برخورد نشدن با وی به‌دلیل برخی اظهاراتش گفت: اگر نتوانسته‌اند به‌خاطر اظهارنظرهایم با من برخورد کنند به این دلیل بوده که حرف‌های من معمولاً مستدل و مبتنی بر مواد قانونی بوده و حرفی خارج از قانون اساسی نزده‌ام. البته خط قرمزهای مصنوعی وجود داشته که من گاهی آنها را شکسته‌ام. علی مطهری در مصاحبه با ایسنا، با رد تأثیر انتسابش به شهید مطهری به برخورد نشدن با او افزود: در واقع دلیل قانع‌کننده‌ای برای برخورد تند و حذف من وجود نداشته است. البته در عمل افرادی از یک نهاد حاکمیتی مزاحمت‌هایی ایجاد کرده‌اند؛ مثل حادثه شیراز که یک برنامه سازماندهی شده بود و پلمب محل سخنرانی من در مشهد یا شنودی که در دفتر کارم قرار دادند.

   پرونده خدادادی و درازهی
محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات  نظارت بر رفتار نمایندگان درباره آخرین وضعیت پرونده‌هایی که در هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد با اشاره به پرونده سلمان خدادادی، گفت: ایشان سه‌شنبه هفته گذشته به هیات عالی نظارت آمدند. او در گفت وگو با ایلنا همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده محمد باسط درازهی  گفت: ما همچون هیات‌های تخلفات موجود در بعضی از وزارتخانه‌ها هستیم، به این معنا که در همان حدی که قانون به ما اجازه می‌دهد می‌توانستیم عمل کنیم که هم تذکر کتبی و هم شفاهی دادیم. 

    فرایند فعلی انتخابات غیرواقعی است
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات در مجلس گفت فرایند فعلی انتخابات مجلس غیر واقعی است و نمی‌توان در برهه‌های حساس با وجود سلایق مختلف در مجلس به یک نگاه مشترک رسید. او در گفت  وگو با تسنیم ادامه داد: مشکل ما این است افرادی که به مجلس می‌آیند، اکثراً از لحاظ فکری در رابطه با برنامه‌ها، با سلایق و انگیزه‌های مختلف کنار هم قرار می‌گیرند و هیچ وقت از چنین مجموعه‌ای قانون و نگاه هماهنگی که بتواند برای مشکلات کشور نسخه بپیچد، در نمی‌آید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید