• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47406
+
-

خبرهای کوتاه/ایران

   صالحی: برجام نباشد در طرح‌ها بازنگری می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت ما در چارچوب توافق هسته‌ای است که مانع فعالیت‌های تحقیقاتی در سانتریفیوژهای مدرن نمی‌شود. علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه المیادین، افزود: اگر تصمیم بگیریم که به دوره قبل از برجام بازگردیم در آن زمان سطح غنی‌سازی را هرقدر بخواهیم بالا می‌بریم و درصورت نبود توافق هسته‌ای در فعالیت‌های خود آزاد خواهیم بود و ممکن است در طرح‌های خود بازنگری کنیم. 

اورهال۱۳۵۷ بالگرد نیروهای مسلح
مراسم سالروز تأسیس شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) برگزار شد. به‌گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم، گفت: شرکت پنها با وجود تحریم‌های ظالمانه، با قطع وابستگی و افزایش توان ناوبری هوایی توانسته ۴۰سال ناوگان بالگردی کشور را پشتیبانی فنی و مهندسی نموده و به برکت انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ فروند از انواع مختلف بالگردهای نیروهای مسلح را بدون سانحه اورهال کند.

  صدور دستور توقیف کشتی‌های غیرمجاز
فرمانده نیروی دریایی سپاه با انتقاد از صید صنعتی خارجی‌ها در جنوب ایران گفت: دستور توقیف کشتی‌های ترال در محدوده غیرمجاز را صادر کرده‌ام. به‌گزارش فارس، دریادار علیرضا تنگسیری افزود: مگر چند نفر از طریق صید صنعتی سود می‌برند؟ باید به اقیانوس هند بروند. در آبی که لنج‌های ما قادر به صید هستند این کشتی‌ها حق ماهیگیری ندارند و دستور دادم درصورت مشاهده کشتی‌های صیادی در این محدوده، آن را توقیف کند. تنگسیری بیان کرد: ما به دنبال راه‌اندازی بسیج دریایی هستیم که خود مردم برای دریا امنیت ایجاد کنند و اگر جایی تخلفی صورت گرفت با ما تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید