• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47400
+
-

شفر: مشکلات اخیر روی شانه من بود

منشا باید سبک فوتبال ما را بشناسد

شفر: مشکلات اخیر روی شانه من بود

وینفرد شفر- سرمربی استقلال- در نشست خبری پیش از دیدار استقلال و پیکان حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد:«معمولا هر زمان که به کنفرانس خبری می‌آیم خوشحال هستم ولی می‌دانید که ما در چند هفته اخیر یک سری مشکلات داشتیم که به تیم وارد می‌شود و این مشکلات روی شانه‌های من است.من همواره می‌شنوم باید ببریم و ببریم البته تیم ما با تمرکز کار کرده است ولی مسائلی است که فشار آن روی شانه‌های من است. بازیکنان جدید به ما اضافه شدند، منشا نمی‌توانست زودتر بیاید اما چند بازیکن دیگر ما باید زودتر به ما اضافه می‌شدند تا با هافبک‌ها و مدافعان کار می‌کردند، با وینگرهای چپ و راست کار می‌کردند تا هماهنگ‌تـر شویم. در شروع نیم فصل دوم مثل نیم فصل اول هم مشکلاتی داریم».
شفر در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا منشا و سایر بازیکنان جدید شرایط حضور مقابل پیکان را دارند یا خیر، تأکید کرد:«شاید، هنوز چیزی مشخص نیست. منشا باید با سیستم بازی ما آشنا شود چون قبلا در تیمی دیگر با یک سیستم دیگر بازی کرده است. منشا باید سبک فوتبال ما را بشناسد و بازیکنان دیگر هم باید با او هماهنگ باشند ولی خواسته من از هواداران استقلال این است که به منشا، پاتوسی، ایسما و نورافکن زمان بدهند. اتفاقی که برای گرو رخ داد نباید برای بازیکنان جدید ما تکرار شود..» او با اشاره به فشردگی بازی‌ها گفت:«‌ نمی‌دانم هر 3یا 4روز چرا باید بازی باشد. مثلا 3 روز بعد از بازی آسیایی‌مان باید به مصاف سپاهان برویم. نمی‌دانم چه‌کسی این برنامه را نوشته است. ولی می‌خواهم با بازیکنانم صحبت کنم و به آنها بگویم که اگر دورتموند هم‌اکنون صدرنشین است دلیلش این بوده که همه بازیکنان در این تیم بازی می‌کنند».

  فرکی: لیگ دو تکه شده است
حسین فرکی- سرمربی جدید پیکان- در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال گفت:«برای دو دوست عزیز- آقایان حاجیلو و جابر انصاری- آرزوی سلامتی داریم. انصاری با یک بدشانسی دچار مصدومیت شد و از وجود او محروم هستیم. آقای جلالی در این 5/2فصل زحمات زیادی کشیدند و ما بعد از رفتن ایشان 5/1سال توافق کردیم. در نیم فصل دوم کار سخت‌تر است و امتیاز جمع کردن دشوار می‌شود. امروز با استقلال بازی داریم که تیمی قابل احترام در ایران و آسیاست. در دور رفت نیز بازی به تساوی رسیده و ما نیز مدعی هستیم تا نتیجه بهتری کسب کنیم و در جدول جایگاه خوبی داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم فصل بعد با تفکرات کامل کادر جدید ادامه مسیر دهیم.».
فرکی در پاسخ به این سؤال که چه پیش‌بینی از آینده تیم دارید، بیان کرد: «هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست اما تلاش می‌کنیم از نیم فصل اول بهتر امتیاز کسب کنیم. در نیم فصل دوم البته کار سخت‌تر است زیرا لیگ امسال جدا از چند فصل گذشته که هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نبود، امسال قابل پیش‌بینی شده است. من از ابتدا پیش‌بینی کردم که لیگ دو تکه می‌شود. تیم‌های نیمه بالای جدول و نیمه پایین جدول مشخص شدند. این موضوع کار را برای هر دو گروه سخت می‌کند. بازیکنان ما توانایی خود را نشان دادند و امیدوارم شرایط خود را در جدول بهبود بدهیم. استراتژی ما این است که چند پله بالاتر برویم و در این صورت نتیجه خوبی کسب کرده‌ایم. ما باید وضعیت موجود را ببینیم و فعلا شرایطی داریم که ایده‌های من هنوز کامل اجرا نشده و به فصل بعد موکول می‌شود. البته ما در نیم فصل دست و پا بسته نیستیم. ما تلاش می‌کنیم و بازیکنان خوبی داریم و امیدوارم همه کمک کنند تا بازی قابل‌قبولی ارائه کنیم».

این خبر را به اشتراک بگذارید