• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47397
+
-

محمدی:دوبنده تیم ملی را به بهترین کشتی‌گیر خواهیم داد

محمدی:دوبنده تیم ملی را به بهترین کشتی‌گیر خواهیم داد

مسابقات جام تختی کشتی آزاد از امروز در کرمانشاه و سالن امام‌خمینی این شهر برگزار خواهد شد. غلامرضا محمدی- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد- با اشاره به اینکه جام تختی حکم انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا را دارد عنوان کرد عملکرد کشتی‌گیران در این مسابقات برای کادر فنی بسیار حائز اهمیت است و کادر فنی با دقت، عملکرد کشتی‌گیران را در این مسابقات زیرنظر خواهد داشت.
   محمدی: همه سرمایه‌های کشتی در کرمانشاه روی تشک می‌روند
سی و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی با حضور 10تیم خارجی آذربایجان، ترکیه، گرجستان، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، هلند، مجارستان، روسیه و سریلانکا و کشتی‌گیران مطرح ایران پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد. بیش از 100کشتی‌گیر ایرانی در این مسابقات روی تشک خواهند رفت. با توجه به اینکه رقابت‌های جام‌جهانی، تورنمنت دانکلوف و قهرمانی آسیا پیش روی آزادکاران است کادر فنی قصد دارد نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات را از همین مسابقات جام تختی شناسایی کند. غلامرضا محمدی- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد- درباره مسابقات جام تختی به همشهری ورزشی گفت:«این مسابقات برای کادر فنی بسیار مهم است. بیشتر سرمایه‌های کشتی ایران در کرمانشاه روی تشک می‌روند که امیدوارم از دل این مسابقات تیم خوبی را روانه مسابقات پیش‌رو کنیم». محمدی در پاسخ به این سؤال که نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را از جام تختی انتخاب می‌کند، گفت:« اینکه بگویم صددرصد تیم از این مسابقات انتخاب می‌شود اینطور نیست،  ولی این مسابقات بسیاری از ابهامات کادر فنی را حل خواهد کرد. مسابقات قهرمانی آسیا برای ما مهم است ولی از آن مهم‌تر مسابقات جهانی قزاقستان و المپیک توکیو است. برای همین تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا بهترین نفرات را برای اعزام به مسابقات داشته باشیم».
   محمدی: هیچ نامی بزرگ‌تر از ایران نیست 
غلامرضا محمدی درباره اینکه چه زمانی قرار است کشتی‌گیرانی همچون رضا یزدانی، کمیل قاسمی و حسن رحیمی در مسابقات محک بخورند، گفت:«این اتفاق قطعا خواهد افتاد. این کشتی‌گیران سرمایه‌های کشتی ایران هستند ولی هیچ فرقی با سایر کشتی‌گیران ندارند. شک نکنید دوبنده تیم ملی به بهترین کشتی‌گیر خواهد رسید. زمانی که نام ایران مطرح باشد دیگر هیچ نامی از آن بزرگ‌تر نیست. همه این کسانی که نام بردید با انگیزه تمرین می‌کنند تا دوباره با قدرت روی تشک حاضر شوند». سرمربی تیم ملی با اشاره به مسابقات جام جهانی که قرار است در روسیه برگزار شود، گفت:«تیم ملی امید به سرمربیگری آقای رضایی در این مسابقات حاضر خواهد شد که معرفی نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات به بعد از مسابقات جام تختی موکول شده است. در کل باید بگویم جام تختی برای ما ملاک انتخابی 3مسابقه جام جهانی، جام دانکلوف و قهرمانی آسیاست». محمدی درباره اینکه از نفرات بزرگسالان کشتی‌گیری تیم امید را در جام جهانی همراهی خواهد کرد، گفت:« این احتمال وجود دارد ولی غالب نفرات این تیم از نفرات امید است. درست است که تیم امید ایران راهی این مسابقات خواهد شد و نتیجه زیاد برای ما مهم نیست و تجربه‌اندوزی کشتی‎‌گیران در اولویت است ولی اینطور هم نیست که تیمی دست و پا بسته را راهی روسیه کنیم». سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که به‌نظر کشتی‌گیران قدرتمند دنیا برای شرکت در جام تختی تمایل نداشته‌اند ،گفت:«تیم‌های خوبی به ایران آمدند ولی رقابت اصلی بین کشتی‌گیران ایرانی است. به هرحال همه تیم‌ها برای خود برنامه‌ریزی دارند همانطور که امکان دارد ما نفرات اصلی خودمان را در خیلی از تورنمنت‌ها به میدان نفرستیم». محمدی در پایان با اشاره به برنامه‌های فشرده تیم ملی به همشهری گفت:«علاوه بر قهرمانی آسیا در نظر داریم در تورنمنت‌های دانکلوف، یاشاردوغو، ساساری و زیلکوفسکی شرکت کنیم. پس از آن مسابقات جهانی قزاقستان در پیش است که حکم سهمیه المپیک توکیو را دارد».

این خبر را به اشتراک بگذارید