• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47394
+
-

منشا: اعتقاد شفر کارم را سخت‌تر می‌کند

محمد زارعی| گادوین منشا پس از حرف‌و‌حدیث‌های فراوان از پرسپولیس به استقلال رفت تا به جای کار کردن با برانکو، زیرنظر شفر به فوتبالش ادامه دهد. او که با نظر سرمربی پرسپولیس در فهرست مازاد قرار گرفت، انگیزه‌های زیادی برای موفقیت در استقلال دارد. منشا اعتقاد دارد وارد چالشی جدید شده و می‌خواهد با موفقیت آن را پشت سر بگذارد.
  بالاخره استقلالی شدی. خودت می‌دانی انتقال یک‌بازیکن ازپرسپولیس به استقلال چه حساسیت‌هایی دارد؟
بله، این حساسیت‌ها را می‌دانم. من دنبال چالش جدیدی در زندگی فوتبالی‌ام بودم و حالا با این انتقال به آن رسیده‌ام. می‌خواستم شرایط جدیدی را تجربه کنم. جدا از این در فوتبال حرفه‌ای اینگونه نقل‌و‌انتقالات طبیعی است.
  به‌نظرت می‌توانی با شرایط جدید کنار بیایی؟
توانایی این کار را دارم. به هرحال چند سال است در لیگ برتر ایران بازی می‌کنم و با شرایط آشنا هستم. من قبل از آمدن به ایران هم فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کردم و فکر کنم بتوانم با شرایط موجود کنار بیایم. شک‌ نکنید در استقلال تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا بهترین عملکرد را داشته باشم.
 به رقابت در خط حمله استقلال فکر کرده‌ای؟ به تیمی آمده‌ای که مهاجمان زیادی دارد.
خودم هم می‌دانم کار سختی در استقلال پیش رو دارم اما من تمام تلاشم را خواهم کرد تا آمادگی‌ام را در تمرینات نشان دهم و به ترکیب اصلی برسم. بدون شک مربی هر بازیکنی که آماده باشد در ترکیب قرار خواهد داد.
 به‌نظر می‌رسد شفر هم به بازی تو اعتقاد ویژه‌ای دارد و روی توانایی‌هایت حسابی ویژه باز کرده است.
بدون تردید شفر به‌عنوان سرمربی تیم روی نکات فنی بازی من دقت کرده و به همین‌خاطر خواهان جذبم شده است. با توجه به همین موضوع الان کار من سخت‌تر هم شده و باید دو چندان تلاش کنم تا انتظارات از من برآورده شود.
 از مدافع عنوان قهرمانی به استقلالی آمده‌ای که فاصله زیادی تا صدر جدول دارد. فکر می‌کنی بتوانید این اختلاف امتیازی را جبران کنید؟
ما یک نیم فصل یا 15‌بازی فرصت داریم تا خودمان را به صدر برسانیم و این به هیچ عنوان کار غیرممکنی نیست. با توجه به توانایی‌های کادرفنی و بازیکنان تیم می‌توانیم در مسیر موفقیت گام برداریم.
  طبق روال سال گذشته باید در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان بروی. در این مورد چه نظری داری؟
استقلال در سطح آسیا مقام‌های خوبی آورده و ما باید تلاش کنیم تا بار دیگر این اتفاق تکرار شود. سطح بازی‌های آسیایی بدون شک با سطح مسابقات داخلی برابر نیست و ما باید بیشتر تلاش کنیم. من تجربه خوبی از بازی در آسیا دارم و امیدوارم بتوانم با استفاده از آن به استقلال کمک کنم.
 در نیم فصل اول عملکرد خوبی در امر گلزنی نداشتی. فکر می‌کنی در استقلال موتور گلزنی‌ات روشن شود؟
هر مهاجمی به گلزنی و رسیدن به موفقیت‌های فردی فکر می‌کند اما در درجه اول هدف من و سایر بازیکنان موفقیت استقلال است. به شخصه تمام تلاشم را خواهم کرد تا بازیکن مؤثری برای تیم جدیدم باشد.
 حالا که تیم جدیدت را انتخاب کرده‌ای و پرونده پرسپولیس برایت بسته شده، دوست داری در مورد برانکو و حضورت در لیست مازاد این سرمربی صحبت کنی؟
من از روز اولی که به پرسپولیس رفتم با تمام توان تلاش کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و فکر می‌کنم چیزی برای این تیم کم نگذاشتم. با توجه به همین موضوع اصلا فکر نمی‌کردم در لیست مازاد تیم قرار بگیرم. این نظر سرمربی تیم بوده و من حرفی در این خصوص ندارم.
 در مورد هموطن برانکو که جانشین تو شد چه نظری داری؟
فقط می‌توانم برایش آرزوی موفقیت داشته باشم چون از او شناختی ندارم.
 استقلال امروز باید به مصاف پیکان برود. فکر می‌کنی مقابل تیم سابقت به میدان بروی؟
باید منتظر ماند و دید سرمربی تیم چه تصمیمی می‌گیرد. پیکان در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفته اما این دلیلی نمی‌شود ما آنها را دست‌کم بگیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید