• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47395
+
-

کورس پیکان با ماشین آلمانی

پیکان و استقلال آخرین تیم‌هایی هستند که در نخستین هفته از دور برگشت لیگ به میدان می‌روند. در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر و بعد از یک تعطیلی نسبتا بلندمدت 7بازی از هفته شانزدهم طی 3روز گذشته برگزار شد تا فقط جدال تیم‌های پیکان و استقلال باقی بماند. جدال تیم‌های پنجم و دوازدهم جدول که از ساعت15:45امروز (پنجشنبه) در شهرقدس برگزار خواهد شد.
  یک استقلال متفاوت در زمین
6ماه و 13روز قبل، بازی رفت استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی بدون گل مساوی شد اما وضعیت هر دو تیم از آن بازی تا به حال تغییرات زیادی داشته است. استقلال که آن روز مشکل کمبود بازیکن داشت حالا انباشته از بازیکن است و پیکان که با مجید جلالی آماده یک شروع موفق در لیگ بود حالا بعد از 6شکست متوالی سرمربی‌اش را تغییر داده و نیم‌فصل دوم را با حسین فرکی استارت می‌زند. استقلال در ابتدای فصل چند بازیکن اصلی‌ خود را از دست داده و هنوز نتوانسته بود جانشین‌های مناسبی برای آنها پیدا کند. در آن بازی دست وینفرد شفر آن قدر بسته بود که حتی سجاد آقایی را هم در ترکیب اصلی قرار داد؛ بازیکنی که بعد از آن و در 14بازی بعدی مجموعا 38دقیقه برای استقلال بازی کرد! اما امروز وینفرد شفر با دست پر به مصاف حریف می‌رود. امید نورافکن از بلژیک بازگشته، محسن کریمی و شجاعیان بهبود پیدا کرده‌اند و 3بازیکن خارجی هم از پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل وارد شده‌اند که از میان آنها گونسالوس و منشا چهره‌های جذاب‌تری برای هواداران هستند. استقلال با این اندوخته پروپیمان، امید زیادی به یک شروع خوب و مطمئن در نیم‌فصل دوم دارد.
 یک پیکان متفاوت روی نیمکت
در نقطه مقابل استقلال، تیمی ایستاده که نیم‌فصل اول را با بدترین وضعیت ممکن به پایان رساند. پیکان که طی 9بازی اول فقط یک‌بار شکست خورده بود در 6بازی بعدی 6باخت داد و تا نیمه دوم جدول سقوط کرد. شکست‌های متوالی این تیم بالاخره باعث برکناری جلالی شد و حالا حسین فرکی است که نخستین حریف استقلال در دور برگشت را هدایت می‌کند. حسین فرکی در مصاف‌های گذشته‌اش با استقلال اغلب شکست‌خورده و طی 12بازی فقط یک‌بار مقابل این تیم به پیروزی رسیده است. او فقط یک‌بار با فولاد توانسته استقلال را شکست بدهد و در سایر بازی‌هایش یک تساوی و 10باخت مقابل آبی‌ها دارد. آمار ضعیفی که شاید امروز ضعیف‌تر از این هم بشود.
 حمله به مرز 500
آبی‌ها امروز علاوه بر اینکه به 3امتیاز بازی و یک شروع مطمئن در نیم‌فصل دوم فکر می‌کنند باید به فکر یک رکورد مثبت در خط دفاعی و حفظ این رکورد هم باشند. تیم استقلال دقیقا 459دقیقه است در لیگ برتر گلی دریافت نکرده و می‌تواند این رکورد را ارتقا بدهد. استقلال آخرین بار در هفته دهم مغلوب سپاهان شد که این شکست خانگی در ورزشگاه آزادی و با تک‌گل کی‌روش استنلی در دقیقه81رقم خورد. در آن بازی سیدحسین حسینی دروازه‌بان آبی‌ها بود و نتوانست ضربه سر استنلی روی تیر اول را مهار کند. بعد از آن استقلال 5بازی متوالی مقابل ماشین‌سازی، استقلال خوزستان، نفت آبادان، سپیدرود و پدیده را بدون گل خورده پشت سر گذاشت. در مصاف با سپیدرود سیدحسین حسینی از دروازه محافظت می‌کرد و 4کلین‌شیت دیگر نیز سهم مهدی رحمتی شد. حالا خط دفاعی و دروازه‌بان‌های استقلال آماده‌اند تا آبی‌ها را در گل نخوردن از مرز 500دقیقه هم بگذرانند. هر چند آنها تا همین جا هم بهترین رکورد فصل جاری را در این زمینه در اختیار دارند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید