• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47300
+
-

دستگیری 3 متهم در پرونده دختر چشم آبی

داخلی
دستگیری 3 متهم در پرونده دختر چشم آبی


10روز پس از ربوده شدن عجیب باران 5/2ساله توسط زنی که خودش را خیر معرفی کرده بود، مأموران پلیس 3متهم را در این پرونده دستگیر کردند. آنها افرادی هستند که در تماس تلفنی با خانواده باران درخواست 7میلیون تومان برای آزادی‌اش کرده بودند و یکی از متهمان سابقه کودک‌ربایی دارد.

به گزارش همشهری، 6بهمن امسال، مأموران پلیس پایتخت در جریان ربوده شدن دختربچه‌ای 5/2ساله از یک مغازه مانتوفروشی حوالی میدان خراسان قرار گرفتند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که باران کوچولو همراه مادرش و زنی که خود را خیر معرفی کرده بود برای خرید مانتو وارد این مغازه‌ شده بودند اما زمانی که مادر باران داخل اتاق پرو بود، زن خیر او را ربوده و با خود برده بود.

مادر باران ماجرای ربوده شدن دخترش را اینطور تعریف کرد: ما در خانه‌ای در جنوب تهران مستأجر هستیم. دوم بهمن‌ماه زنگ خانه‌مان به صدا درآمد و وقتی در را باز کردم، زنی را دیدم که صورتش را با چادرش گرفته بودو می‌گفت از طرف یک مؤسسه خیریه آمده است. اولش به او گفتم از ما محتاج‌تر هم هستند اما آن زن که حدودا 40ساله بود گفت که می‌خواهد به من و بچه‌هایم کمک کند. او پرسید پوشاک می‌خواهید یا مواد غذایی و من هم گفتم 2دختر و یک پسر دارم و برای آنها پوشاک می‌خواهم.

زن جوان ادامه داد: شوهرم درآمد زیادی ندارد و تصور کردم همسایه‌ها ما را به مؤسسه خیریه معرفی کرده‌اند. آن روز زن خیر رفت و 4روز بعد دوباره برگشت. گفت که آمده همراه من و دختر کوچکم برای خرید به میدان خراسان برویم. گفتم دختر کوچکم در خانه خواهرم است و او اصرار کرد که با خواهرم تماس بگیرم و بگویم که دخترم را بیاورد. او می‌گفت باید بچه‌ هم هنگام خرید باشد تا لباس‌های سایز خودش را بخریم. دقایقی بعد خواهرم باران را آورد. از زن خیر خواستم پسر و دختر دیگرم هم با ما بیایند اما او گفت که فقط به اندازه خرید برای باران پول آورده و یک ماشین کرایه کرد و 3 نفری سوار شدیم و به طرف میدان خراسان رفتیم.

نقشه حساب‌شده
خیر قلابی ابتدا برای دختربچه 5/2ساله لباس و کفش خرید و بعد رو به زن جوان کرد و به او گفت که بهتر است مانتویی هم برای وی بخرند. مادر باران ادامه داد: قبول کردم و همراه آن زن وارد یک مانتوفروشی شدیم. او گفت دخترم را نگه می‌دارد و من به اتاق پرو رفتم اما چند ثانیه بعد وقتی دخترم را صدا زدم، صاحب مغازه گفت که آن زن دخترم را با خودش برد. با عجله به خیابان رفتم اما اثری از دخترم و خیر قلابی نبود. او با این شگرد باران را دزدیده و فرار کرده بود.



اخاذی 7میلیونی
با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات برای یافتن ردی از دختربچه ربوده شده آغاز شد. از سوی دیگر پدر و مادر باران تصاویر او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و از مردم برای پیدا کردن دختر کوچکشان کمک خواستند. چند روز بعد درحالی‌که هنوز ردی از باران چشم‌آبی به‌دست نیامده بود، مردی با پدر وی تماس گرفت و مدعی شد دختربچه نزد اوست و در ازای دریافت 7میلیون تومان حاضر است او را تحویل دهد. پدر باران می‌گوید: به آن مرد گفتم می‌خواهم صدای دخترم را بشنوم اما قبول نکرد. بعد گفتم یک خوراکی بخرد و به‌دست دخترم بدهد و عکس بگیرد و برایم بفرستد تا مطمئن شوم باران زنده است اما این کار را هم نکرد. التماسش کردم که اگر این کار را بکند هر طوری شده پول درخواستی‌اش را تهیه می‌کنم اما جوابم را نداد.

وقتی پلیس در جریان این تماس مرموز قرارگرفت، تحقیقات برای شناسایی تماس گیرنده را آغاز کرد. مأموران در جریان بررسی‌ها موفق شدند این مرد را شناسایی و او را به همراه 2نفر دیگر دستگیر کنند. عجیب اینکه یکی از دستگیر‌شدگان سابقه‌ کودک‌ربایی داشت و پیش از این به همین جرم به زندان افتاده بود. متهمان اما ربودن دختر چشم‌آبی را انکار کردند و مدعی شدند که با دیدن آگهی گم شدن باران، به سرشان زده بود که از پدر او اخاذی کنند و برای همین با وی تماس گرفته بودند. با این حال هر 3 متهم به دستور بازپرس پرونده بازداشت شدند و تحقیقات برای مشخص شدن سرنوشت دختر ربوده شده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید