• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47263
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GVx8
+
-

بهار آبادانی

طرح‌های درمانی، صنعتی و آب و فاضلاب از جمله پروژه‌های مهم افتتاح شده در ایام دهه فجر است

دهه فجر
بهار آبادانی

نفیسه زمانی‌نژاد|  اصفهان- خبرنگار:



در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاد که اصفهان عرصه افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بسیاری در حوزه‌های راه‌سازی، شهری، بازآفرینی و مسکن مهر و نیز در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی در محلات مختلف بود.


طرح‌های عمرانی

آن‌گونه که مسئولان استان اصفهان خبر می‌دهند، همزمان با ایام دهه فجر امسال، 110 کیلومتر طرح راه‌سازی با اعتباری بالغ بر ۶۶۶ میلیارد ریال، ۱۳ عملیات بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال و ۵۵ واحد مسکن مهر و ابلاغ ۱۱ طرح جامع و تفصیلی شهری استان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گفته «حمیدرضا امیرخانی» مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در حوزه خدمات روبنایی و آماده‌سازی، افتتاح ۵۵۵ واحد مسکن مهر، ۳ مسجد و ۳ آماده‌سازی صورت گرفت.
وی در خصوص بازآفرینی شهری و طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان می‌کند: اصلاح آسفالت و روکش آسفالت معابر محلات در زینبیه، دارک، حصه در اصفهان، جوی‌آباد، وازیچه و قرطمان در خمینی‌شهر انجام شده است.

در ادامه، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های استان در دهه فجر سال ۹۷ اظهار می‌کند: تهیه و ابلاغ طرح جامع شهرهای سمیرم و زرین‌شهر، تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی شهرهای گرگاب، بهاران، پیربکران، چادگان، خوانسار، کلیشاد، گلدشت، گلشهر و سودرجان و دهقانان جزو برنامه‌های حوزه شهری این اداره کل به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است. ضمن آن‌که در حوزه راه‌سازی در دهه فجر ۹۷ شاهد افتتاح چند طرح بودیم. 

از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح باند دوم سفیددشت – ورنامخواست به طول ۱۸ کیلومتر، افتتاح باند دوم علویجه – پلیس راه اصفهان – تهران به طول ۸ کیلومتر، افتتاح باند دوم نیک‌آباد – حسن‌آباد به طول ۴۲ کیلومتر، افتتاح باند دوم هرند – کوهپایه به طول ۱۵ کیلومتر، افتتاح راه‌های دسترسی به پل طاد و نهر به طول ۳ کیلومتر، افتتاح باند دوم رزوه – چادگان به طول ۵ کیلومتر، افتتاح تقاطع غیرهمسطح پوده به طول ۳ کیلومتر، افتتاح تقاطع غیرهمسطح خمینی‌شهر به طول ۳ کیلومتر، افتتاح میدان ملازجان و راه‌های دسترسی به طول 5/1 کیلومتر، بهسازی و آسفالت محور علی‌آباد – ضامن‌آباد به طول 5/1 کیلومتر و روکش آسفالت سه‌راهی – لاریچه – پوده به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد.


بهره‌برداری از 17 طرح صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از بهره‌برداری 17 طرح صنعتی با صرف 4556 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری همزمان با گرامیداشت دهه فجر در این استان خبر می‌دهد. «اسرافیل احمدیه» می‌افزاید: این طرح‌ها شامل افتتاح و آغاز عملیات 6 طرح ملی و 11 طرح استانی است که به‌زودی با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود. به گفته وی، با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 800 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

این مسئول تصریح می‌کند: بهره‌برداری از شرکت‌های آنیل رسانه برتر اصفهان، کیمیا پلیمر صبا کاشان، پالایش نفت اطلس جهان دیزل شاهین‌شهر و میمه، پلاستیک طبرستان شاهین‌شهر و میمه، کاوه فولاد آریای اردستان، گسترش صنعت کم‌مصرف انرژی خاور میانه خوانسار و شرکت شیمی تفلون دنای اردستان مهم‌ترین این طرح‌های صنعتی هستند.


طرح‌های آب و فاضلاب روستایی

بهره‌برداری از 33 طرح آب و فاضلاب روستایی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد در دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان از دیگر دستاوردهای این ایام برای اصفهان بود.

 «محمدحسین قرائتی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، این طرح‌ها را شامل ایجاد خطوط انتقال فاضلاب به طول 10 کیلومتر، 64 کیلومتر خطوط انتقال آب، 66کیلومتر تعویض شبکه‌های توزیع داخلی، ساخت 6 باب مخزن ذخیره بتونی با ظرفیت 3 هزار متر مکعب آب، ساخت یک ایستگاه پمپاژ آب، حفر 7 حلقه چاه و اصلاح 1800 فقره انشعاب آب عنوان می‌کند که 85 روستا با جمعیتی بالغ بر 67 هزار نفر را پوشش می‌دهد. 

این مسئول تصریح می‌کند: در دهه فجر امسال اجرای 12 طرح شامل 40 کیلومتر خطوط انتقال آب، 11 کیلومتر تعویض خطوط توزیع، 5 مخزن بتونی و یک ایستگاه پمپاژ آب آغاز شد.
وی می‌گوید: برای اجرای این طرح‌ها 1700 میلیارد ریال مورد نیاز است و 51 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر را پوشش خواهد داد.
مدیرعامل آبفای روستایی اصفهان خاطرنشان می‌کند: اعتبارات صندوق توسعه ملی استان از سال 94 تا 97، مبلغ 1200 میلیارد ریال بوده است که برای ایجاد 34 مجتمع آب‌رسانی در نظر گرفته شده است.


اجرای 1550 طرح محرومیت‌زدایی زودبازده

همچنین بنا به گفته فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، از ابتدای سال آینده 1۵۵۰ طرح محرومیت‌زدایی زودبازده در اصفهان آغاز می‌شود که این طرح‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و در مناطق مختلف در اصفهان انجام می‌شود. این طرح‌ها شامل ساخت و تکمیل 270 طرح خانه محروم و نیازمند، 3 کتابخانه، 10 پارک کودک، 140 کارگاه، 18 طرح بهسازی معابر، 3 طرح راه روستایی، 10 طرح هادی، 30 پل روستایی، 100 نیروگاه کوچک خانگی، 54 مسجد، 37 خانه عالم، 4 خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت و 47 مجموعه فرهنگی است.

سردار «غلامرضا سلیمانی» می‌افزاید: 30 فاضلاب روستایی، 346 مدرسه روستایی، 102 احیا و لایروبی قنوات، 95 انتقال آب، 25 جایگاه دام طیور، 30 آب‌بند، 38 استخر ذخیره آب، 9 تسطیح زمین کشاورزی، 13 سالن ورزشی و 15 زمین ورزشی روباز دیگر طرح‌های این طرح در اصفهان هستند.
وی تصریح می‌کند: اغلب طرح‌ها ساخت و تکمیل خانه محروم و مدارس است و پس از آن اشتغال و آب‌رسانی روستایی در دیگر رده‌ها قرار دارند. 100 مورد نیروگاه خورشیدی هم یکی از طرح‌های خوبی است که در روستاهای فاقد برق صورت می‌گیرد.


تدارک ویژه شهرداری

به گفته «قدرت‌الله نوروزی» شهردار اصفهان، در این ایام شهرداری اصفهان بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی در محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اجرا کرد.
وی با بیان این‌که شهرداری اصفهان در این دوره طرح‌های عمرانی و خدماتی را با مشارکت مردم آغاز کرده است می‌افزاید: تصفیه‌خانه شمال شهر و خط انتقال آب به مناطق 2 و ۱۲ شهرداری اصفهان با همکاری یک شرکت خصوصی دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید.همچنین این مسئول خبر از کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در مجاورت کارخانه قند و آرامستان باغ رضوان در این ایام می‌دهد و تصریح می‌کند: آیین کلنگ‌زنی این طرح با حضور مسئولان انجام خواهد شد که امیدوارم با سرعت اجرا شود.

نوروزی اظهار می‌کند: برای تسهیل در تردد خودروها در محور عاشق اصفهانی با کمک پلیس راهور و مسئولان قرار شد خودروها از روی پل حرکت کنند. فضاهای پیرامونی چهارراه عاشق اصفهانی را نیز کوچک کردیم تا تردد خودروها به‌آسانی انجام شود. ضمن آن‌که عملیات اصلاح تونل آقاخانی آغاز شده که امیدوارم تا نوروز به اتمام برسد.
در پایان، شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: در ایام دهه فجر طرح‌هایی برای رفاه حال مردم با هدف توزیع متوازن امکانات مورد نیاز در مناطق شهر اجرا شد و در هفته پیش رو نیز افتتاح رسمی سینما بهمن در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان (خوراسگان) برای تحقق هدف توزیع متوازن امکانات فرهنگی انجام می‌شود. همچنین در این منطقه طرح‌های دیگری در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


 فجر پربار چهارمحال و بختیاری 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از 346 طرح در دهه فجر امسال برای 1280 نفر اشتغال‌زایی می‌شود. به گزارش ایرنا، «مجید نظری دهکردی» اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 3730 میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی و فرهنگی افتتاح می‌شود. وی ادامه داد: همچنین از دهه فجر سال 92 تا دهه فجر امسال در حدود 3 هزار طرح با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده است. نظری تصریح کرد: سهم شهرستان سامان از طرح‌های دهه فجر امسال 20 طرح با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 45 نفر است.


بهره‌برداری از 82 طرح عمرانی در شهرکرد 

در همین حال فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: همزمان با چهل‌سالگی انقلاب 82 طرح عمرانی در این شهرستان در ایام دهه فجر افتتاح شد. «عبدالعلی ارژنگ» تاکید کرد: این طرح‌ها با 1065 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات بانکی و آورده سرمایه‌گذاران بهره‌برداری شد. وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی، فرهنگی، مسکونی، کشاورزی، آبخیزداری، صنعتی، خدماتی، دام‌پروری، بهداشتی و درمانی، ورزشی و گردشگری زمینه اشتغال 545 نفر فراهم خواهد شد. فرماندار شهرستان شهرکرد اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرای 7 پروژه با 72 میلیارد و 131 میلیون و اشتغال‌زایی 25 نفر آغاز می‌شود.


افتتاح و کلنگ‌زنی 32 پروژه در فارسان 

همچنین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار  32 پروژه با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد تومان در فارسان  در این ایام افتتاح و کلنگ‌زنی شد.  «مرداس طاهری» اظهار کرد: از مجموع اعتبارات هزینه‌شده برای این پروژه‌ها، 12 میلیارد و 959 میلیون تومان از اعتبارات ملی و 3 میلیارد و 798 میلیون تومان آورده شخصی بوده است. 


بهره‌برداری از 4 طرح کشاورزی در بن 

بهره‌برداری از 2 طرح آبیاری نوین در بخش زراعت و باغی و یک کشتارگاه نیمه‌صنعتی و یک کارگاه بسته‌بندی حبوبات در بن نیز  از دیگر طرح‌های افتتاح شده در ایام دهه فجر بود.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان بن گفت: این طرح‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 31 میلیارد و 300 میلیون ریال و اشتغال‌زایی 18 نفر اجرا شده است.

«باقر باقری قهفرخی» اظهار کرد: با بهره‌برداری از کشتارگاه دام 750 تنی، 8 روستای مجاور و مرکز شهرستان از خدمات این طرح بهره‌‌مند شدند. وی گفت: طرح کارگاه بسته‌بندی حبوبات و غلات شهرستان نیز با اعتباری افزون بر 28 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. باقری همچنین از افتتاح 2 طرح آبیاری تحت فشار و زیرسطحی در 23 هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر 199 میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: بخشی از این اعتبار به صورت تسهیلات ارزان‌قیمت و مابقی از محل کمک‌های بلاعوض تامین شده است.


افتتاح طرح‌هایی در حوزه درمان

افتتاح طرح‌های درمانی تامین اجتماعی استان اصفهان همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری این ایام در اصفهان بود. وی در مراسمی که به منظور افتتاح طرح استاندارد‌سازی اورژانس بیمارستان دکتر غرضی اصفهان و افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی تیران و کرون با حضور استاندار اصفهان، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان استانی برگزار شد، با تأیید بدهی سنگین سازمان تأمین اجتماعی به دانشگاه‌های اصفهان و کاشان، آن را حرف حق دانست و قول داد با توجه به توافقات و دریافت 5 هزار میلیارد تومان وام مشارکت، بخش قابل توجهی از این بدهی تا پایان سال جاری پرداخت شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید