• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47255
+
-

چسب صدرنشینی

چسب صدرنشینی

نمایش پدیده در نخستین هفته لیگ برتر هجدهم روبه‌روی پرسپولیس، فراتر از حد انتظار بود اما حتی با وجود این نمایش درخشان، کمتر کسی تصور می‌کرد در پایان نیم‌فصل اول، پدیده در رده‌ای بالاتر از پرسپولیس قرار داشته باشد. تیم یحیی گل‌محمدی در مسابقه رفت، فشار زیادی روی دروازه حریف آورد اما پسران برانکو خیلی زود با پنالتی علی علیپور به گل رسیدند و این گل را تا لحظه سوت پایان مسابقه حفظ کردند. قرمزهای مشهد و تهران این بار در شروع نیم‌فصل دوم لیگ، در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. این نبرد جدال 2 تیمی است که یکی از آنها قصد دارد همانند 2 فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شود و دیگری، دست به مبارزه می‌زند تا ثابت کند بالانشینی‌اش در جدول لیگ هجدهم، تصادفی نبوده است.
پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر، هیچ شکستی را تجربه نکرده است. آنها در کنار سپاهان، یکی از 2 تیم بی‌شکست این فصل لیگ به شمار می‌روند. این تیم در 15هفته گذشته، 8بار برنده شده و 7بار نیز طعم تساوی را چشیده است. پرسپولیس با 6گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد اما با 17گل زده، در خط حمله چندان رؤیایی ظاهر نشده است. آنها در لیگ برتر 31امتیاز به‌دست آوردند؛ درست به اندازه پدیده مشهد که به‌خاطر تفاضل گل بهتر، یک رده بالاتر از این تیم قرار دارد. پدیده در نیم‌فصل اول لیگ 9بار برنده شد اما در مقابل پرسپولیس و سپاهان شکست خورد و موفق به شکست تراکتورسازی و استقلال نیز نشد. تیم پروفسور در 4بازی آخر لیگ برتری در ورزشگاه آزادی 3بار برنده شده و یک‌بار به تساوی رسیده است. پدیده مشهد اما در 4بازی خارج از خانه اخیر، تنها یک‌بار برنده بوده است.
جدال امروز، نخستین تجربه لیگ برتری پرسپولیس بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالات خواهد بود. در زمستان، گادوین منشا، احسان علوان‌زاده و حمیدرضا طاهرخانی این باشگاه را ترک کردند و مهدی شیری، محمد نادری، مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید کریمی و ماریو بودیمیر به سرخپوشان اضافه شدند. آنها با گلزنی سعید کریمی جوان در جام حذفی از سد سپیدرود گذشتند و حالا برای نخستین پیروزی لیگ برتری در دوران جدید آماده می‌شوند. کمال کامیابی‌نیا که در برابر سپیدرود محروم بود، حالا دوباره به ترکیب اصلی برمی‌گردد. برانکو نیز محرومیت یک جلسه‌ای را پشت سر گذاشته و علاوه بر این 2 بازیکن، علیرضا بیرانوند و بشار رسن نیز از اردوهای ملی به پرسپولیس اضافه شده‌اند. خبرهایی از مصدومیت بودیمیر در اردوی باشگاه به گوش می‌رسد و مهاجم کروات احتمالا مسابقه امروز را از دست خواهد داد. از دست دادن محمدرضا خلعتبری، یک ضربه بزرگ برای پدیده در پنجره تابستانی نقل و انتقالات بود و این باشگاه برای پر کردن این جای خالی، به سراغ بهنام برزای رفته است. مشهدی‌ها میلاد فراهانی را نیز برای خط دروازه به خدمت گرفته‌اند.
یحیی و پرسپولیس، دوباره در یک بزنگاه حساس دیگر به هم رسیده‌اند. سرمربی پدیده که در چند مقطع مختلف از هدایت این باشگاه استعفا کرده و دوباره به نیمکت تیمش برگشته، انگیزه‌های زیادی دارد تا ثابت کند حتی با وجود جدایی خلعتبری، تیمش همچنان کورس قهرمانی را ترک نخواهد کرد. برانکو نیز به خوبی می‌داند که بعد از نمایش نه چندان دلچسب در برابر سپیدرود، تماشاگران امروز ورزشگاه آزادی در انتظار یک نمایش جذاب از پرسپولیس هستند. وجه اشتراک مهم هر 2 تیم، ارائه فوتبال تماشایی با مالکیت توپ بالاست. هر
 2 تیم هجومی و زیبا فوتبال بازی می‌کنند و انتظار می‌رود نبرد امروز، لحظات هیجان‌انگیز زیادی برای هواداران فوتبال داشته
 باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید