• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47259
+
-

علی‌حسینی المپیک توکیو را از دست می‌دهد؟

علی‌حسینی المپیک توکیو را از دست می‌دهد؟

سعید علی‌حسینی بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی تصمیم گرفت به‌دلیل مصدومیت در مسابقات جهانی عشق‌آباد حاضر نشود، این شروع غیبت‌های علی‌حسینی در اردوهای تیم ملی بود. اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای شرکت در جام بین‌المللی دهه‌فجر حدود 2هفته پیش آغاز شد اما باز هم خبری از علی‌حسینی نبود. التیماتوم‌های کادر فنی هم تا به امروز بی‌نتیجه بوده است و این وزنه‌بردار در اردوی تیم ملی حاضر نشده است. آنچه مشخص است علی‌حسینی قصد شرکت در جام فجر را ندارد و اگر در مسابقات قهرمانی آسیا 2019که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود شرکت نکند به‌طور کلی شانس حضور در المپیک 2020را از دست خواهد داد. طبق قانون فدراسیون جهانی هر وزنه‌بردار برای حضور در المپیک باید حداقل در 6مرحله مسابقات گزینشی شرکت کرده باشد.
   کادر فنی علی‌حسینی را نمی‌خواهد؟
زمانی که غیبت‌ علی‌حسینی در اردوی تیم ملی آغاز شد عزیز علی‌حسینی- پدر سعید- که خود مربی سازنده وزنه‌برداری است درباره غیبت پسرش گفت:«سعید پیش از اینکه به اردوی تیم ملی دعوت شود به باکو سفر کرده بود و به محض بازگشت به ایران درگیر امتحانات دانشگاه شده است.» نکته کلیدی در صحبت‌های پدر علی‌حسینی اختلاف او با کادر فنی تیم ملی است. عزیزعلی حسینی در پاسخ به این سؤال که سعید با کادرفنی تیم ملی اختلافی پیدا کرده، گفت:«آن مسئله که سر جای خودش هست و ناراحتی‌هایی وجود دارد. برخواه خودش می‌داند که چه کارهایی کرده و نیازی نیست من بگویم. فکر و ذکر آنها شده که علی داوودی را به المپیک ببرند. رکوردهای سعید خیلی بالاتر از بقیه است؛ اما برخواه می‌گوید من داوودی را قهرمان المپیک می‌کنم!» محمدحسین برخواه- سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری- برای آمدن علی‌حسینی به اردوی تیم ملی 48ساعت فرصت داد که بی‌نتیجه بود. او در حاشیه تمرینات تیم ملی درباره عدم‌حضور علی‌حسینی گفت:«آنچه وظیفه ما بوده انجام شده و او را برای قهرمانی جهان و اردوی فعلی دعوت کردیم. او ورزشکار با تجربه و تحصیلکرده‌ای است و حتما صلاح خود را بهتر می‌داند اما علاقه داریم او به‌عنوان نماینده ایران در اردوی تیم ملی حاضر شود.»برخواه درباره اینکه آیا قرار است علی‌حسینی هم به‌صورت انفرادی تمرین کند، گفت: «علی‌حسینی در زمان حضور در تمرینات با کادرفنی بسیار هماهنگ بود اما فعلا در اردو نیست و از دلیل این مسئله آگاه نیستیم.» پیش‌تر برخی‌ها معتقد بودند علی‌حسینی قصد دارد همانند کیانوش رستمی به‌صورت انفرادی تمرین کند و دلیل غیبت او همین مسئله است ولی با صحبت‌های عزیز علی‌حسینی باید توجه به داوودی، وزنه‌بردار جوان تیم ملی را دلیل اصلی غیبت علی‌حسینی دانست.
   علی داوودی قول مدال جهان و المپیک داد!
علی داوودی- قهرمان دسته فوق‌سنگین نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری جهان- یکی از وزنه‌برداران حاضر در اردوی تیم ملی است که با توجه به خداحافظی بهداد سلیمی و غیبت سعید علی‌حسینی کادر فنی حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.
داوودی در حاشیه تمرین روز گذشته وزنه‌برداری که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت:«خوشبختانه هم‌اکنون شرایط جسمی و روحی خوبی دارم و امیدوارم بتوانم در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر به‌عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو نتایج خوبی را کسب کنم. ضمن اینکه هدف من این است که ابتدا در بین ۳ وزنه‌بردار برتر رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ در تایلند قرار بگیرم. باید روزبه‌روز پیشرفت کنم و به رکوردهای بالاتری برسم تا شاید به‌عنوان نماینده ایران در المپیک وزنه بزنم. همه ملی‌پوشان حاضر در اردو از قهرمانان جهان و المپیک هستند، اما من هم تلاش می‌کنم در کنار این بزرگان خودی نشان دهم و جواز حضور در المپیک را کسب کنم.» داوودی درباره حضورش در مسابقات وزنه‌برداری جام فجر و غیبت وزنه‌برداران فوق سنگین ایران در این رقابت‌ها گفت:«بعد از مسابقات بزرگسالان جهان تنها چند روز استراحت کردم و بلافاصله تمریناتم را از سر گرفتم تا زمان را از دست ندهم. هدف همه وزنه‌برداران حضور در المپیک است و جام فجر یکی از اهداف پیش روی ما در این مسیر است. البته از نظر امتیاز کمی از رقیبانم عقب هستم و باید بیشتر تلاش کنم تا این فاصله را در جام فجر جبران کنم. تا مسابقات جهانی سال آینده زمان خوبی دارم و سعی می‌کنم با رکورد خوبی به این مسابقات برسم. شاید نتوانم قول کسب مدال طلا را بدهم اما حتما برای نقره مبارزه خواهم کرد و قول می‌دهم در المپیک برای مدال طلا وزنه بزنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید