• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 47079
+
-

برآورد خسارت در لرستان ادامه دارد

فاطمه حافظی/خرم‌آباد - خبرنگار


بعد از بارش‌‌های چند روز گذشته و طغیان رودخانه خرم‌رود، سیلاب بزرگی در خرم‌آباد و برخی دیگر از شهرهای استان رخ داد که موجب شد 2900 واحد مسکونی و چند مجتمع تجاری، پارک، زیرگذر و خیابان خسارت زیادی را متحمل شوند. بروز سیلاب و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی، تجاری و اداری باعث شد رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری و رئیس ستاد بحران کشور برای بازدید از مناطق سیل‌زده به استان سفر کنند. مدیر کل بحران لرستان درباره آخرین وضع استان می‌گوید: راه ارتباطی ۱۲ روستای «آمیران کوشکی» و روستای «دمرود افرینه» در بخش معمولان و همچنین ۹ روستای «گل‌گل» در بخش مرکزی پلدختر قطع شده بود که با تلاش شبانه‌روزی بازگشایی شد. البته یک محور روستایی از منطقه «آمیران کوشکی» بخش معمولان و محور روستای «پران پرویز» از بخش مرکزی این شهرستان همچنان مسدود است.
غلامرضا آقامیرزایی می‌افزاید: با اقدامات صورت گرفته در شهر تقریبا تردد به‌راحتی انجام می‌شود، اما تا رسیدن به وضع عادی زمان لازم است و نیازمند صبر و تحمل شهروندان هستیم.
وی با بیان این‌که به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل 2 وام معیشت و تعمیر مسکن تعلق خواهد گرفت، اظهار می‌کند: میزان وام معیشت ۳ میلیون و وام تعمیر منزل ۱۰ میلیون تومان است و علاوه بر این 2 میلیون تومان وام بلاعوض هم به این افراد تعلق خواهد گرفت. سود این وام‌ها برای روستاییان 4 و برای مناطق شهری 5 درصد است. همچنین افراد آسیب‌دیده‌ای که کارمند دولت باشند از سوی سازمان مربوطه کمک‌هایی دریافت خواهند کرد. آقامیرزایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وارد شدن خسارت به منازل مسکونی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: در جریان این سیلاب به بیش از 2900 واحد مسکونی خسارت وارد شده است که از این تعداد 645 واحد مربوط به شهر خرم‌آباد است.  مدیرکل بحران لرستان با تاکید بر این‌که برآورد خسارت‌ها همچنان ادامه دارد، می‌گوید: خسارت واحدهای تجاری باید از سوی صاحبان آنها برآورد شود. واحدهای تجاری باید بیمه داشته باشند، زیرا سرفصل قانونی برای پرداخت خسارت به واحدهایی که بیمه نیستند، وجود ندارد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید