• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 46977
+
-

سالار عقیلی امشب در منطقه عباس‌آباد روی صحنه می‌رود


مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از برگزاری شب موسیقی انقلاب اسلامی (آثار و قطعات فاخر ملی ایران) با عنوان «چلچله» با صدای سالار عقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج و در جشن 40سالگی انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش همشهری، سیدمحمدحسین حجازی با اعلام این خبر گفت: «در شب موسیقی انقلاب آثار و قطعات فاخر ملی ایران در 3بخش سرود، موسیقی سنتی ایران و موسیقی ارکسترال (قدیمی و جدید) به روی صحنه خواهد رفت.» به گفته او، قطعه پیروزی، سرو آزاد، رزم‌آوران و ایران ایران در ژانر سرود توسط ماریا تقدسی، قطعه سپیده، رزم مشترک، شب نورد در بخش موسیقی سنتی ایران با تنظیم سلمان سالک و اجرای وحید تاج و قطعات ایران جوان، معمای شاه، از خون جوانان وطن، ‌ای ایران و خوشه چین توسط سالار عقیلی بازخوانی خواهد شد. برای این اجرا 98نوازنده گروه را همراهی کرده که 60نوازنده در ارکستر سمفونیک، 8نوازنده سازهای ایرانی و 30نفر گروه کر هستند و استاد همایون رحیمیان رهبری این ارکستر را برعهده دارد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد عنوان کرد: «مدت زمان اجرای قطعات 80دقیقه بوده و این اجرا به نوعی حضور موسیقایی هنرمندان موسیقی در انقلاب ایران اسلامی محسوب می‌شود.» پس از اجرای موفق ارکستر سازهای ملی ایران توسط محمد معتمدی در بوستان آب و آتش، این دومین اقدام جدی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در حوزه موسیقی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15بهمن ساعت 18در سالن خلیج‌فارس مجموعه اراضی عباس آباد (باغ موزه دفاع‌مقدس) برگزار می‌شود. براین اساس، نشست مدیران موسیقی کشور و مدیرعامل اراضی عباس آباد برای افزایش ظرفیت موسیقی فاخر برگزار شد.

حجازی در این نشست گفت: «توجه ویژه اراضی عباس آباد به تولیدات فاخر هنری است و موسیقی به واسطه رسانه‌ای تأثیر‌گذار می‌تواند نقش بسزایی در انتقال مفاهیم ارزشی داشته باشد.

امیدواریم با حضور اصحاب موسیقی و اساتید برجسته و جایگاه منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و همچنین ظرفیتی که خانه موسیقی و باغ هنر می‌تواند بعد از تکمیل پروژه در خدمت جامعه هنری کشور به‌ویژه موسیقی قرار دهد این حوزه به بالندگی برسد.» حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز در این رابطه ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحالم با افتتاح پروژه باغ هنر، امکانات متعددی در خدمت به هنرمندان موسیقی قرار می‌گیرد که می‌تواند به رشد و تعالی این حوزه کمک کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید