• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 دی 1396
کد مطلب : 4694
+
-

ساختمانی تازه با نمادی نو

پلاسکو
ساختمانی تازه با نمادی نو

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از آماده‌بودن طرح‌های پیشنهادی برای ساخت بنای جدید پلاسکو خبر می‌دهد.

مهدی حجت در خصوص سرانجام ساختمان پلاسکو می‌گوید:‌ «از همان ابتدا بنیاد مستضعفان سعی کرد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، روند کار را سرعت ببخشد و حتی مسابقه ایده طراحی ساختمان جدید پلاسکو را برگزار کرد».

او می‌گوید: «بنیاد مستضعفان زمینی که زیر ساختمان بود و همچنین پارکینگ «اکبر» در شرق مجموعه پلاسکو (به مساحت 4200متر) و ساختمان پنج‌طبقه پشتی را خریداری کرده تا بتواند مجتمعی متناسب با شرایط موجود بسازد».

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ما تراکم قانونی‌ای را که در طرح تفصیلی ذکر شده به رسمیت می‌شناسیم اما از سوی دیگر حقوق مکتسبه کسبه هم باید در نظر گرفته شود، خبر می‌دهد: «نهایتا با جمع‌بندی‌های انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که در 29دی‌ماه جاری کلنگ ساختمان جدید پلاسکو زده شود. ساختمان جدید 5طبقه پارکینگ دارد و در 10طبقه ساخته می‌شود».

حجت با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی بارها اعلام کرده که پلاسکو در حریم مدرسه ژاندارک است، می‌گوید: «با این حال سازمان میراث فرهنگی موافقت کرده که با رعایت ضوابط میراثی، این ساختمان ساخته شود؛ هرچند می‌توانیم بارگذاری را در آن سمت پلاسکو که نزدیک مدرسه ژاندارک است با طراحی خاصی، کمتر کنیم». به گفته او قاعدتا باید در پلاسکو 2300پارکینگ ساخته شود اما با توجه به اینکه در 5طبقه زیرزمین فقط ساخت 1300پارکینگ مقدور است قرار شده بنیاد مستضعفان پارکینگ مقابل پلاسکو (پارکینگ پروانه) را مرمت و هوشمند کند تا مابقی ظرفیت لازم، در این قسمت تأمین شود.

حجت با بیان اینکه تردد خودروها به پاساژ روبه‌رو موجب قطع‌شدن مسیر خط‌ویژه اتوبوس و بروز حوادثی می‌شد، می‌افزاید: «بنیاد مستضعفان قبول کرد که از طرح ایجاد خط ال‌.آر.تی در مسیر بهارستان حمایت کند».

معاون شهردار تهران تأکید می‌کند: «شهرداری با بنیاد مستضعفان در خصوص پلاسکو بر اساس قوانین جاری توافق کرد منتها برای اینکه ساخت پلاسکو مشکلات دیگری ایجاد نکند همه جوانب را سنجیده‌ایم».

این ‌بار قرار است پلاسکو نماد همراهی و همگامی 3نهاد مختلف شود؛ سازمان میراث فرهنگی، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران. قرار است با ساخت پلاسکوی جدید، علاوه بر آنچه بر این شهر و شهروندانش گذشت، نماد و یادبودی هم به یادگار بماند تا پلاسکو یک بنای یادمانی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید