• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46767
+
-

کوتاه از سیاست

 با موتور آمدند و لکسوس می‌فروشند
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در واکنش به گفت‌وگوی اخیر محسن رفیق‌دوست در یک برنامه تلویزیونی در صفحه توییتر خود نوشت: به‌یاد داشته باشیم بازاریان قدیمی که امروز لکسوس سوارند، همان روز اول هم بلیزر سوار بوده‌اند. عیبی ندارد از آنها انتقاد کنیم، اما چرا از کسانی سخن نمی‌گویید که روزهای اول با هوندا 125آمدند ولی امروز لکسوس‌فروش و مال‌سازند.

   هیچ شهری به اندازه قم توسعه پیدا نکرد
غلامعلی حدادعادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر قم در مصلای قدس، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در کشورمان در این حد آزادی داریم که جوانان و دانشجویان با رهبر معظم انقلاب بدون هیچ واهمه‌ای از سخنان ایشان انتقاد کردند، درحالی‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، خفقان در ایران حاکم بود و محمدرضا شاه تحمل شنیدن کمترین انتقاد را نداشت. به گزارش فارس، وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شهری به اندازه شهر قم در زمینه علمی و فرهنگی توسعه پیدا نکرد و صدها مؤسسه علمی و پژوهشی در این شهر تأسیس شد.

   روایتی از جدال لفظی قاضی‌زاده هاشمی و روحانی
سایت تابناک در گزارشی مدعی شده که حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت پیش از استعفایش در جلسه هیأت دولت با حسن روحانی مشاجره داشته و دلیل این جدال لفظی تمایل قاضی‌زاده هاشمی برای افزایش تعرفه خدمات پزشکی تا 25درصد بوده است. بنا به نوشته این سایت، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در یکی از جلسات دولت خطاب به رئیس‌جمهور می‌گوید که قصد دارد برای سال آینده تعرفه خدمات پزشکی را تا 25درصد افزایش بدهد که این مسئله با واکنش روحانی مواجه می‌شود که خطاب به وزیر سابق بهداشت می‌گوید، بر چه مبنایی قصد دارید چنین کاری انجام دهید؟ حسن روحانی خطاب به قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید: شما قصد چنین افزایشی را دارید؟ مگر پزشکان درآمد کمی دارند؟ وضعیت اقتصادی کشور و مردم را نمی‌بینید که چنین درخواستی را مطرح می‌کنید؟ بر همین اساس، روحانی خواسته قاضی‌زاده هاشمی را بی‌پاسخ گذاشته و با آن مخالفت می‌کند. این اقدام رئیس‌جمهور باعث عصبانیت شدید وزیر سابق بهداشت می‌شود تا جایی که او پوشه‌ها و آنچه در دست داشته را روی میز می‌کوبد و خطاب به رئیس‌جمهور می‌گوید، از قرار معلوم من نمی‌توانم خواسته‌ام را به شما منتقل کنم، در همین حال، او با عصبانیت جلسه را ترک می‌کند.
 
   حضور ۹ وزیر در جلسات هفته آینده مجلس
وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، نیرو، دادگستری و راه و شهرسازی هفته آینده در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس حضور خواهند یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید