• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46740
+
-

دریافت یارانه2۰میلیاردی مترو و اتوبوس از دولت

روند پیگیری دریافت یارانه حمل‌ونقل شهر تهران از دولت ادامه دارد؛ به‌نحوی که یارانه سال‌های گذشته‌ای که دولت آن را پرداخت نکرده بوده به‌عنوان بدهی دولت ثبت شده تا دریافت شود.
محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وضعیت مطالبات شهرداری تهران از دولت در حوزه حمل‌ونقل عمومی به تسنیم گفت: اقدامات جدیدی در این حوزه آغاز شده است؛ برای نخستین بار در این چند سال، 10میلیارد به‌عنوان یارانه برای مترو و حدود 10میلیارد تومان برای حوزه اتوبوسرانی دریافت کرده‌ایم. او با بیان اینکه تخصیص دوم نیز در حال دریافت است، تصریح کرد: خوشبختانه یارانه سال‌های گذشته را که دولت پرداخت نکرده بود، حسابرسی و به‌عنوان بدهی دولت ثبت کردیم؛ تأیید سازمان حسابرسی وزارت دارایی را هم برای آن اخذ کردیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بر این اساس طی چند سال گذشته یعنی از سال 90تا 95دولت باید حدود 850میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کرد اما این امر محقق نشده بود. پورسیدآقایی متذکر شد: برای حوزه مترو و اتوبوس نیز تأییدیه حسابرسی و وزارت دارایی را اخذ کردیم و دولت پذیرفت که چقدر بدهکار است؛ از این محل از طریق تهاتر در حال تسویه بدهی به بانک‌ها در حوزه مترو هستیم؛ دولت در سال‌جاری، کمک‌هایی کرده البته کم است و باید ارقام بیشتری بپردازد اما حداقل برای نخستین بار در معاونت حمل‌ونقل شهرداری توانستیم از دولت پول بگیریم و دولت هم این بدهی‌ها را پذیرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید