• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46697
+
-

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم ایران در 40 سالگی انقلاب

شهردار تهران: ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، دستاورد انقلاب و دفاع‌مقدس است

گزارش
اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم ایران در 40 سالگی انقلاب


محمد سرابی/ خبر‌نگار
بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران به طول 420 متر و عرض 300 متر، روز جمعه به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور شهردار تهران به اهتزاز درآمد. پیروز حناچی در این مراسم گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون کشور ما اتفاقات بسیاری را پشت سر گذاشته است. تجربه 8 سال دفاع‌مقدس و سال‌های پس از آن با وجود تمام سختی‌ها و تلخی‌ها، کشور ما را به کشوری مقتدر تبدیل کرد. دفاع‌مقدس برای ما افتخار دائمی به‌وجود آورد و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس از دستاوردهای آن دوران است.

او با اشاره به بیانات امام راحل گفت: ایشان فرمودند قدر این ملت شریف را بدانید و تا وقتی این ملت پشتیبان شماست از چیزی هراس نداشته باشید. همین نگاه ایشان، جنگ را که یک تهدید بزرگ بود به فرصت تبدیل کرد. آبروی کشور به برکت خون شهدایی است که جان خود را فدای این سرزمین و انقلاب کردند.

حناچی در ادامه یادآوری‌ کرد: زمانی که امام راحل مبارزه را شروع کردند تعداد کمی در اطرافشان حضور داشتند، اما با کمک خدا به پیروزی نهایی دست پیدا کردند و ان‌شاءالله ما با دعای شهدا راه را ادامه خواهیم داد. اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار موزه دفاع‌مقدس و یادمان شهدای ترور، سپاسگزار تمامی شهیدان انقلاب و دفاع‌مقدس هستیم و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم و یکی از بزرگ‌ترین پرچم‌های جمهوری اسلامی را از همین نقطه به اهتزاز درمی‌آوریم.

دستاورد‌های انقلاب
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس در آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی به مناسبت آغاز دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با تبریک این ایام به مردم و مقام معظم رهبری گفت: در انقلاب فرانسه، انقلابیون بعد از 15سال از مسیر انقلاب منحرف شدند و دوباره نظام پادشاهی برپا شد و در انقلاب روسیه نیز خیلی زودتر، انقلاب از مسیر اصلی خود و از مردم جدا شد، اما انقلاب ما که با نام خدا برای مردم و استقلال کشور به‌وجود آمد همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

سردار بهمن کارگر با بیان مشکلات رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس گفت: شهردار تهران که در آن سال‌ها در دفاع‌مقدس خدمات شایانی به رزمندگان داشتند، می‌دانند ما حتی سیم خاردار را هم از خارج وارد می‌کردیم اما امروز به لطف خدا دستاوردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف داریم و در انرژی هسته‌ای تلاش دشمنان این است که اجازه ندهند دستاوردهای بیشتری داشته باشیم. در زمینه‌های نظامی هم کافی است به نمایشگاه‌ها بروید و ببینید چه دستاوردهای بزرگی را در40 سال اخیر داشته‌ایم. او تصریح کرد: ملت ما مطمئن باشد که جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت قدرتمند است و امروز هیچ‌کس در منطقه هیچ تصمیمی بدون ایران نمی‌تواند بگیرد. همین جا اعلام می‌کنم که جوانان ما امروز به‌مراتب از جوانان دوره انقلاب و دفاع‌مقدس بهتر هستند و ان‌شاءالله در همه عرصه‌ها برای دفاع از کشور و انقلاب حاضر خواهند بود. میله پرچم باغ موزه دفاع‌مقدس در یکی از مرتفع‌ترین قسمت‌های بوستان طالقانی و به ارتفاع 150متر نصب شده است و از سامانه‌های نگهداری و پایش الکترونیکی برای حفظ استحکام آن استفاده می‌شود.

   حفظ شکل ظاهری مزار شهدا
پس از بازدید مقام معظم رهبری از مزار شهدای بهشت زهرا و تذکر ایشان درباره تداوم‌ و استمرار حفظ شکل اولیه قبور شهدا، شهردار تهران به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) دستور داد که مزار مطهر شهدا باید به‌صورت طبیعی و طبق سلیقه خانواده‌های محترم و معزز شهدا و با یادگاری‌هایی که از این عزیزان برجای مانده، حفظ شود. پیروز حناچی تأکید کرد که سازمان بهشت زهرا(س) باید برنامه‌هایش را برای حفظ ظاهر طبیعی و اولیه مزار مطهر شهدا استمرار ببخشد. شهردار تهران همچنین در مراسم اهتزاز پرچم ایران در باغ موزه دفاع‌مقدس از تلاش شهرداری برای رسیدگی به مشکل ترافیک تهران سخن گفت و تأکید کرد: تمامی تلاش ما ایجاد زبان مشترک برای حل این معضل است. اکنون متروی تهران روزانه 2‌ میلیون سفر انجام می‌دهد که برنامه شهرداری و شورای شهر افزایش این رقم به 7 میلیون سفر است. او تصریح کرد: در همین راستا تا پایان سال خط 6 متروی تهران افتتاح خواهد شد و خط 7 نیز که قبلا افتتاح شده و به دلایل فنی مسافرگیری در آن متوقف شده بود، فعالیت خود را ازسر خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید