• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46682
+
-

بودیمیر، مهاجمی برای آسمان

بودیمیر، مهاجمی برای آسمان

 حمید علیپور

 پرسپولیس روز پنجشنبه در مرحله یک‌هشتم جام حذفی به مصاف سپیدرود رفت و توانست این تیم را در نهایت با یک گل شکست دهد تا برای دیدار یک‌چهارم نهایی مقابل پدیده آماده شود. سرخپوشان در نیمه اول این بازی مهدی شریفی را در کنار علیپور قرار دادند اما به جز یکی دو صحنه نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه حریف ایجاد کنند و به همین دلیل برانکو با آغاز نیمه دوم برای نخستین بار از بودیمیر مهاجم کروات خود استفاده کرد. اتفاقا این بازیکن با وجود عدم‌هماهنگی مشهود با سایر بازیکنان بازی بسیار خوبی انجام داد و با وجود عدم‌گلزنی در این بازی نشان داد که می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
  بازیکنی شبیه کی‌روش 
بودیمیر در بازی با سپیدرود نشان داد که سبک بازی‌اش شبیه کی‌روش استنلی مهاجم سپاهان است و البته باید دید می‌تواند مانند کی‌روش توانایی خود را نشان دهد یا خیر. این بازیکن تقریبا روی تمام ارسال‌های هوایی موفق بود و یک شوت زد که داخل چارچوب بود. اوج حرکت این بازیکن پاس زیبای او به علیپور بود که مهاجم جوان سرخپوشان نتوانست از موقعیت خود استفاده کند. البته بودیمیر نشان داد که از لحاظ قدرت بدنی بازیکن بسیار توانمندی است و چندبار با بدن خود توانست صاحب توپ شود. قطعا برانکو برای ادامه لیگ روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است و در ادامه لیگ بیشتر از این بازیکن استفاده خواهد کرد.
  آغاز فوتبال مستقیم 
برانکو طی سال‌های حضورش در پرسپولیس این تیم را با سبک خاص خودش به زمین فرستاده و اغلب سعی کرده از پاس‌های کوتاه برای نفوذ به دفاع حریف استفاده کند. سرخپوشان حتی در بازی با تیم‌هایی مانند سپیدرود که مقابل این تیم بسته بازی می‌کنند هم به بازی مستقیم رو نیاورده و تلاش می‌کردند بیشتر با پاس‌های کوتاه از خط دفاعی عبور کنند. با وجود این در بازی برابر سپیدرود با آمدن بودیمیر سبک بازی این تیم تغییر کرد و با توجه به قد و قامت بلند بودیمیر از هر جای زمین که توپ به بازیکنان می‌رسید روی دروازه ارسال می‌کردند و به‌ جز دو سه شوت تنها تاکتیک سرخپوشان همین روش بود. به‌نظر می‌رسد برانکو برای نیم‌فصل دوم روی این تاکتیک برای گلزنی سرخپوشان برنامه‌ریزی کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید