• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46676
+
-

گران‌ترین خریدهای زمستانی

گران‌ترین خریدهای زمستانی

فصل نقل‌وانتقالات زمستانی هم به پایان رسید و برخی تیم‌ها موفق به انجام خریدهای مورد نظر خود شدند و برخی هم دست خالی به انتظار انتهای فصل خواهند نشست. همیشه بحث خریدهای بزرگ، موضوعی داغ و پرسروصدا بوده است. از همین‌رو، در اینجا به 5خرید بزرگ ژانویه2019 اشاره‌ می‌کنیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فرانکی ده‌یونگ، ستاره هلندی بارسلونا، قراردادش از ابتدای ژوئیه2019 آغاز خواهد شد و بنابراین، او نمی‌تواند در زمره بازیکنان جابه‌جاشده در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی محسوب شود. ده‌یونگ با 75میلیون یورو بارسایی خواهد شد و فعلا در رده هفدهم گران‌ترین خریدهای دنیا قرار دارد. به‌طور حتم در تابستان2019، او دیگر در این جایگاه نخواهد بود و سقوط قابل‌ملاحظه‌ای در جدول خواهد داشت.

   سود لیورپول
دومنیک سولانک، مهاجم 21ساله لیورپول پس از اینکه در این فصل توسط یورگن کلوپ به‌کار گرفته نشد، ترجیح داد راهش را بکشد و از آنفیلد برود. او در روز اول ژوئیه2017 با پرداخت 3میلیون پوند از چلسی خریده شد، اما حالا لیورپولی‌ها بابت انتقال این ستاره جوان به بورنموث، 19میلیون و 80هزار پوند دریافت کرده‌اند. سولانک در بازی مقابل چلسی که با برتری 4 بر صفر بورنموث به پایان رسید، روی نیمکت بود و فرصتی برای بازی پیدا نکرد.

   تولد یک ستاره
کیشیشتوف پیونتک، مهاجم لهستانی جنوا با 31.5میلیون پوند راهی میلان شد. جنوا او را در 8ژوئن2018 با تنها 4میلیون یورو از کراکوویا خریده بود. او 19دقیقه در سریA و 79دقیقه در کوپاایتالیا برای روسونری به میدان رفت و توانست با زدن 2گل به ناپولی در جام‌حذفی ایتالیا، نظر کارشناسان و هواداران را به‌خود جلب کند. این ستاره 23ساله، در آینده می‌تواند نشان دهد ارزش پولی را که برایش پرداخت کرده‌اند، دارد.

    تنها برزیلی میلان
ابتدا رئال‌مادرید لوکاس پاکوئه‌تا را می‌خواست، اما میلان در پایان موفق به انتقال این بازیکن برزیلی شد تا او شاید بتواند پله‌های ترقی در فوتبال اروپا را در سن‌سیرو طی کند. پاکوئه‌تای 21ساله محصول باشگاه فلامینگو است و پس از 3فصل حضور در سریA برزیل حالا به سریA ایتالیا آمده تا در خط میانی روسونری نقشی محوری ایفا نماید. میلانی‌ها برای او، 31.5 میلیون پوند پرداخت کرده‌اند. پاکوئه‌تا تنها برزیلی میلان بوده و در 5بازی این تیم در سریA مقابل ناپولی و جنوا، سوپرجام ایتالیا مقابل یوونتوس و کوپاایتالیا مقابل ناپولی و سمپدوریا، مجموعا 400دقیقه بازی کرده است.

    مستقیم، پاریس
پاری‌سن‌ژرمن با احتیاط توانست یک هافبک را در زمستان به تیمش اضافه کند. یناردو پاره‌دس، ستاره 24ساله زنیت سن‌پترزبورگ با انتقالی به ارزش 42.3میلیون پوند از لیگ روسیه به لیگ‌یک نقل‌مکان کرد. زنیت این ملی‌پوش آرژانتینی را در سال2017 و مجموعا 27میلیون یورو خریده بود. حالا به‌نظر می‌رسد، روس‌ها با فروش او به PSG، یک سود کلان به جیب زده باشند. توماس توخل، سرمربی آلمانی سن‌ژرمن، چند روز پس از آنکه به مسئولان باشگاه درخصوص نیازش به یک بازیکن در خط میانی هشدار داد، توانست پاره‌دس را در تیم داشته باشد. حالا او در غیاب مارکو وراتی مصدوم، می‌تواند فرصتی برای خودنمایی پیدا کند.
    گران‌ترین آمریکایی تاریخ
کریستین پولیسیچ، هافبک کناری بروسیادورتموند، رکورد گران‌ترین خرید زمستانی2019 را به‌خود اختصاص داد. چلسی که مدت‌ها به‌دنبال تقویت خط حمله خود در ژانویه2019 بود، سرانجام گونسالو ایگواین را به‌خدمت گرفت، اما آبی‌های لندن با یک آینده‌نگری، یک بازیکن بزرگ دیگر را نیز به‌خدمت گرفتند که او، پولیسیچ بود. این ستاره 20ساله که با پرداخت 57.6میلیون پوند به بروسیادورتموند، به‌خدمت گرفته شده است، از ابتدای فصل آینده به استمفوردبریج خواهد آمد و تا پایان فصل، به‌صورت قرضی در اختیار زنبورهاست. این ملی‌پوش آمریکایی با این انتقال، لقب گران‌ترین بازیکن آمریکایی تاریخ را نیز به‌خود اختصاص داد. او با این انتقال، در جدول گران‌ترین انتقال‌های دنیا نیز در رده بیست‌وششم قرار گرفت. 

    گران‌ترین زمستانی تاریخ
فیلیپه کوتینیو در زمستان2018 از لیورپول راهی بارسلونا شد تا رکورددار پنجره نقل‌وانتقالات ژانویه باشد. رقم انتقال این ستاره برزیلی، 142میلیون پوند بود و این درحالی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند کوتینیو نشان داده که ارزش این مقدار هزینه را نداشته است. پس از کوتینیو، ویرجیل فان دایک ستاره هلندی لیورپول با 75میلیون پوند قرار دارد تا گران‌ترین خرید هلندی تاریخ باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید