• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 11 بهمن 1397
کد مطلب : 46667
+
-

تزئین خاطره‌ها

یادداشت
تزئین خاطره‌ها

بهروز بقایی /بازیگر سینما و تلویزیون


بعضی وقت‌ها از انجام کاری یا حضور در جایی گریزان و روی‌گردانیم. دلیلش هم این است که آن عمل یا آن محل خاطره خوبی از خود در ذهن ما باقی نگذاشته است. مثلا انجام کاری نتیجه مطلوب را به همراه نداشته است یا در مکانی دچار دردسر و ناراحتی شده‌ایم.
به‌همین دلیل است که یادآوری خاطرات ناخوشایند، مسیر کسب تجربه‌های جدید را به روی ما می‌بندد. اما آیا نمی‌توان خاطره‌های بهتری را جایگزین قبلی‌ها کرد؟ تصور کنید صحبت با کسی موجب دلخوری هر دو، یعنی ما و طرف صحبت شده است. از کجا معلوم که صحبت بعدی و گفت‌وگو درباره موضوعات دیگر چنین نتیجه‌ای نداشته باشد؟ یا تصور کنید با حضور در جایی، آنجا را دلگیر و ملال‌آور دیده‌اید؟ آیا همیشه حضور در آنجا همین حس را خواهد داشت؟
خیلی وقت‌ها یک لبخند می‌تواند به رابطه‌ای رنگ صمیمیت بزند. یک گیاه زنده در یک لیوان آب می‌تواند اتاقی را پر از حس طراوت و شادابی کند.
زندگی می‌تواند یکنواخت نباشد، به ‌شرطی که بدانیم هر روز برای خودش اتفاقات و رویدادهای جدیدی دارد؛ اتفاقاتی که می‌توانند تجربه‌هایی موفق و خاطراتی خوش بشوند. مهم این است که ما به نقش و تاثیر خودمان در بهتر شدن نتیجه رویدادها پی ببریم و درصدد آن باشیم.
عده زیادی از همین حالا که بیشتر از 6 هفته به عید مانده است به فکر نوکردن وسایل و لوازم منزل و رخت و لباسشان هستند. چه عیبی دارد بعد از این مدت و در آستانه سال بعد افکارمان هم نوتر و بهتر شده باشد. و اگر از همین فردا شروع کنیم، خیلی هم دیر نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید