• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46283
+
-

2 آشنا و 2غریبه

2 آشنا و 2غریبه

وزارت ورزش استقلال را از بلاتکلیفی خارج کرد. پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها، اکبر عباسی ملکی و جواد قراب با استقلال خداحافظی کردند و از آن زمان به بعد، هیأت مدیره باشگاه به‌صورت ناقص به فعالیت خود ادامه داد و تنها حسن زمانی و امیرحسین فتحی به‌عنوان اعضای هیأت مدیره باقی مانده بودند. سرانجام روز گذشته امیرحسین فتحی، کامران منزوی، میرشاد ماجدی، اسماعیل خلیل‌زاده و احمد سعادتمند به‌عنوان اعضای جدید هیأت مدیره باشگاه استقلال انتخاب شده‌اند و از این به بعد جمع پنج‌نفره مدیران ارشد این باشگاه را تشکیل می‌دهند.کامران منزوی پیش از این در سمت‌های معاونت و قائم‌مقام باشگاه استقلال در این باشگاه فعالیت کرده است. میرشاد ماجدی نیز علاوه بر حضور در تیم استقلال به‌عنوان بازیکن در سمت سرپرست تیم نیز با آبی‌پوشان همکاری کرده است. احمد سعادتمند هم که در سال‌های اخیر حضور در پست‌های متفاوتی را تجربه کرده، بعد از مدیرعاملی چند باشگاه نظیر نساجی و بانک سرمایه در والیبال، این اواخر به‌عنوان مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش فعالیت می‌کرده است. اسماعیل خلیل‌زاده هم پیش از این نایب‌رئیس اتاق تعاون کشور، رئیس اتاق تعاون تهران و عضو شورای‌عالی پول و اعتبار بوده است. در نخستین جلسه هیأت مدیره جدید سعادتمند به‌عنوان رئیس هیأت مدیره و خلیل‌زاده به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شدند. امیرحسین فتحی نیز که تا‌به‌حال به‌عنوان سرپرست باشگاه فعالیت می‌کرد، به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد.
 سعادتمند: هر چه داورزنی بگوید!
احمد سعادتمند، عضو جدید هیأت مدیره آبی‌ها هم‌اکنون مدیر استعدادیابی وزارت ورزش است. او که سابقه سرپرستی فدراسیون پینگ‌پنگ و سرپرستی فدراسیون اسکی را دارد، ازجمله نیروهای نزدیک به داورزنی است که مقطعی هم مدیرعامل تیم والیبال بانک سرمایه بود. والیبالی‌ها دوره مدیریت سعادتمند در بانک سرمایه را با ریخت‌وپاش‌های مالی به یاد می‌آورند. حجم ریخت‌و‌پاش‌ها به قدری بود که بانک سرمایه با وجود قهرمانی در لیگ‌ ایران و جام باشگاه‌های آسیا، قید تیمداری در والیبال را زد.
اگر پرسپولیسی‌ها ورد زبانشان جمله معروف «هر چه برانکو بگوید» است، سعادتمند هم «هر چه داورزنی بگوید» از زبانش نمی‌افتد. او چندی پیش که بحث کنار گذاشتن برخی مدیران بازنشسته ورزش به میان آمده بود، بدون توجه به علایق شخصی تخصصی که دارد، گفته بود: «هرجایی که سلطانی‌فر و داورزنی صلاح بدانند، کار خواهم کرد.» یعنی اینجا حتی می‌توانست به جای استقلال، باشگاه رقیب باشد!
سعادتمند درباره اینکه آیا همچنان در پست مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش حضور خواهد داشت، به ورزش3 می‌گوید: «‌فکر نمی‌کنم حضور در هیأت مدیره استقلال تناقضی با پست فعلی من داشته باشد و به همین‌خاطر به کارم ادامه می‌دهم. اعضای هیأت مدیره در جلسه‌ای که داشتیم، هم‌قسم شدند تا از این پس این باشگاه را به سوی موفقیت سوق بدهند و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند. امیدوارم با حضور هیأت مدیره جدید آرامش خوبی در باشگاه استقلال حاکم شود. اعتماد من این است که تیم مدیریتی جدید می‌تواند بر مشکلات غلبه کند.»
او که نامش به‌عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال مطرح بود، در پاسخ به این سؤال که با قبول مسئولیت در هیأت مدیره استقلال دیگر به انتخابات والیبال ورود نمی‌کند، می‌گوید: «فعلا که برادر عزیزم جناب داوری کارش را در این فدراسیون انجام می‌دهد. او سابقه زیادی در مسئولیت‌های اینچنینی دارد و باید همه جامعه والیبال کمک کنند تا کارها پیش برود. باید دید ثبت‌نام‌ها چه زمانی آغاز می‌شود و تا آن موقع تصمیم‌گیری می‌کنم.»

  در خانواده استقلالی بودم!
سعادتمند اما خیلی زود در صفحات مجازی سوژه کاربران و هواداران استقلال شد. او مدتی قبل گزینه مدیرعاملی پرسپولیس بود که این موضوع را قبول نکرد. سعادتمند در کامنت‌ها به این سؤال پاسخ داده که دلیل عدم‌پذیرفتن مدیرعاملی پرسپولیس، استقلالی‌بودنش بود. جالب اینجا‌ست که او با انتشار پست‌هایی، از پرسپولیس بابت صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا طرفداری کرده است. سعادتمند در یک پست دیگر هم گفته که نه پرسپولیسی است و نه استقلالی و فقط طرفدار نساجی مازندران است. سعادتمند اما دیروز به تسنیم گفت: «‌‌در یک کامنت نوشتم که با وجود استقلالی‌بودن، خوشحال شدم یک تیم ایرانی به فینال آسیا صعود کرده است. دوستان فکر می‌کنند من پرسپولیسی‌ام، درصورتی که پدرم رئیس هیأت فوتبال نوشهر بود و استقلال در گذشته وقتی به این شهر می‌آمد، مرحوم منصور پورحیدری تیم را به منزل ما می‌آورد. تبریک‌گفتن به پرسپولیس که گناه ندارد. زیر همان پست، یک نفر از او سؤال کرد که چرا تو که استقلالی هستی، به پرسپولیس تبریک گفتی؟ پاسخ دادم 50سال است که استقلالی‌ام، اما خوشحالم یک تیم ایرانی به فینال آسیا رفته است. در مقطعی هم بحث مدیرعاملی‌ام در پرسپولیس مطرح شده بود و پرسپولیسی‌ها گفتند چرا یک استقلالی باید مدیرعامل پرسپولیس شود. من هم پاسخ دادم چه‌کسی گفته قرار است مدیرعامل پرسپولیس شوم؟»

  وعده فصل نوین
منزوی یکی از اعضای هیأت مدیره اما درباره انتخابش به‌عنوان عضو جدید هیأت مدیره باشگاه استقلال می‌گوید: «‌وزارت ورزش و جوانان به من لطف داشت و احساس کردند اندک تجربه‌ام می‌تواند به باشگاه استقلال کمک کند. به همین دلیل، از من خواستند که بیایم و بنده نیز پاسخ مثبت دادم.» عضو جدید هیأت مدیره استقلال درخصوص مشکلات مالی باشگاه خاطرنشان می‌کند: «‌ما همه‌‌چیز را از دور می‌بینیم و باید وارد مسائل باشگاه شویم و شرایط را بررسی کنیم. مشکلات استقلال جدا از شرایط کشور نیست و با کارهایی که صورت می‌گیرد، تلاش می‌کنیم این مشکلات کمتر شود. ما عضو هیأت مدیره استقلال هستیم و مسائل فنی تیم در اختیار مدیرعامل و معاونانش است. همانطور که از بخش اداری و مالی حمایت می‌کنیم، قطعا از بخش ورزشی و تیم نیز حمایت خواهیم کرد. چارچوب باشگاه در اختیار مدیرعامل است، مطمئن باشید فصل نوینی در باشگاه استقلال رقم خواهد خورد.»

  اعضای هیأت مدیره پرسپولیس به‌زودی معرفی می‌شوند
اما وضعیت سرخ‌ها هم مثل استقلال است و معاون وزیر ورزش از انتخاب و معرفی اعضای هیأت مدیره پرسپولیس در آینده‌ای نزدیک خبر داد. عبدالحمید احمدی درباره انتخاب اعضای هیأت مدیره پرسپولیس گفت: «انتخاب اعضای هیأت مدیریت این باشگاه در اولویت وزارت ورزش قرار دارد و سعی داریم از پیشکسوتان این باشگاه هم برای عضویت در هیأت مدیره استفاده کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :