• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 30 دی 1396
کد مطلب : 4607
+
-

شهر در رسانه ها

خطر ٢٤٣ «پلاسکو» در پایتخت

روزنامه «شهروند» به مناسبت سالروز حادثه پلاسکو، درباره درس‌های این حادثه با مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت‌وگو کرده و به نقل از او نوشته که ٢٤٣ ساختمان دارای خطر بسیار زیاد در تهران شناسایی شده و با همکاری شهرداری 7مورد از آنها پلمب شده‌اند. به گفته مهدی داوری، پس از حادثه پلاسکو، همکاری نزدیکی میان شهرداری و قوه قضاییه به‌وجود آمد که منجر شد تعدادی از ساختمان‌های ناایمن در مناطق ١١ و ١٢پلمب شوند.

 

توسعه دودی

روزنامه «جام جم» به بهانه روز هوای پاک، طی یادداشتی با عنوان «توسعه به زور دود» نوشته که بزرگ‌ترین معضل در رابطه با مشکلات محیط‌زیستی ازجمله آلودگی هوا، نه وضع قانون و لایحه که نبود همت و اراده برای اجرای آن است. این  روزنامه می‌نویسد: «‌بسیاری از کشورهای اروپایی، صنایع آلاینده خود را به کشورهای جهان‌سوم انتقال می‌دهند درحالی‌که در کشورمان همچنان به بهانه‌ای مثل ایجاد اشتغال در اطراف شهرها با راه‌اندازی واحدهای صنعتی آلاینده موافقت می‌شود.»

 

مدیریت صرفاً به وقت بحران

احمد حکیمی‌پور، عضو سابق شورای شهر تهران در مطلبی در روزنامه «قانون» درباره بی‌پاسخ ماندن مطالبات زیان‌دیدگان حادثه پلاسکو و عملی نشدن وعده‌های مسئولان نوشته است. وی درباره چرایی شناخته نشدن دلایل و مقصر حادثه می‌نویسد: «همین که ماجرا به قول معروف کمی سرد شد، رو به فراموشی سپرده می‌شود. مخصوصا روزهای اول حادثه آن‌قدر همه ماجرا را شلوغ می‌کنند و می‌خواهند اعمال نفوذ کنند که دیگر مسئولیت‌ها هم لوث و موجب اخلال در انجام وظیفه می‌شود. علت حادثه و مقصر حادثه هم به همین دلیل شناسایی نشد. »

این خبر را به اشتراک بگذارید