• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 بهمن 1397
کد مطلب : 45982
+
-

مرد معتاد به شکنجه هولناک دختربچه 6ساله اعتراف کرد

در جست‌وجوی مادر حدیثه

داخلی
در جست‌وجوی مادر حدیثه

کمتر از یک‌ماه پس از مرگ حدیثه شش‌ساله که روی بدنش آثار متعددی از کودک‌آزاری به چشم می‌خورد، زوج معتادی که از او نگهداری می‌کردند به جرم مشارکت در قتل وی دستگیر شدند. مرد معتاد قتل دختربچه را انکار اما اعتراف کرده که گاهی با سیخ داغ او را می‌سوزاند.
به گزارش همشهری، 11دی‌ماه وقتی پیکر نیمه‌جان دختربچه‌ای شش‌ساله به نام حدیثه به بیمارستانی در مشهد منتقل شد، پزشکان اعلام کردند که او به‌دلیل تشنج دچار مرگ‌مغزی شده است. این اما همه ماجرا نبود، چرا که وقتی دختربچه خردسال معاینه شد، روی بدنش آثار متعدد سوختگی، عفونت و کبودی دیده شد. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که او در این سن کم به مواد‌مخدر اعتیاد داشته و به همین دلیل جثه‌ای نحیف و لاغر داشت.

با ارائه گزارش ماجرا به قاضی کاظم میرزایی، کشیک جنایی مشهد تحقیقات درخصوص این پرونده شروع شد. زن و مردی که دختربچه را به بیمارستان منتقل کرده بودند ادعا می‌کردند که پدر و مادر حدیثه نیستند و مادر حدیثه از حدود 2هفته قبل او را به آنها سپرده بود. آنها می‌گفتند که نمی‌دانند علت مرگ دختربچه چیست، اما با این حال زوج جوان که اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارند، بازداشت شدند و جسد دختربچه برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. وجود آثار سوختگی با سیخ داغ، سیگار و آب جوش روی بدن دختربچه مشهود بود و در ابتدا به‌نظر می‌رسید که علت تشنج منجر به مرگ حدیثه، عفونت‌های ناشی از سوختگی بوده است. در این شرایط زوج جوان تحت بازجویی قرار گرفتند و گفتند: چند روز پیش حدیثه سرگرم بازی بود که متوجه شدیم ظرف پر از آبجوش را روی خودش واژگون کرده. بعد از آن بدنش عفونت کرد و روز حادثه او را به حمام برده بودیم که عفونت‌ها را بشوییم اما از حال رفت و او را به بیمارستان منتقل کردیم.

مرگ بر اثر ضربه به سر
اظهارات زوج جوان در حالی بیان می‌شد که چند روز بعد پزشکی قانونی نتیجه‌ اولیه بررسی‌های خود را اعلام کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد علت تشنج منجر به مرگ حدیثه، ضربه‌ای بوده که به سرش وارد شده است. به این ترتیب قاضی میرزایی بار دیگر زوج معتاد را از زندان به دادسرا احضار کرد تا از آنها تحقیق کند. در این جلسه، قاضی از زوج جوان درباره خانواده حدیثه پرسید که ابتدا زن جوان گفت: مادر حدیثه را می‌شناختم. او کارتن‌خواب بود و یک شب که به خانه ما آمده بود، دخترش را به ما سپرد تا از او نگهداری کنیم. ما 3فرزند دیگر هم داریم و حدود 2هفته‌ای می‌شد که حدیثه در خانه ما بود که این حادثه رخ داد.
شوهر او نیز گفت: مادر حدیثه معتاد است و دختربچه هم معتاد شده بود. او به ما گفت که زمستان است و می‌ترسد دخترش در سرما بمیرد و خواست که از او نگهداری کنیم و ما هم قبول کردیم.
سپس قاضی جنایی گزارش اولیه پزشکی قانونی را برای آنها خواند و پرسید روز حادثه چه اتفاقی برای دختربچه رخ داده بود که این بار زوج جوان گفتند: حدیثه روی خودش آبجوش ریخته بود و بدنش عفونت کرده بود. روز حادثه او را به حمام برده بودیم که عفونت‌ها را بشوییم اما تشنج کرد و سرش خورد به زمین و از حال رفت.
این اظهارات متهمان در حالی بیان می‌شد که در جلسه قبلی، آنها حرفی از تشنج و اصابت سر دختربچه به زمین نزده بودند. به همین دلیل قاضی میرزایی تحقیق از آنها را ادامه داد تا اینکه زن جوان اعتراف کرد که شوهرش هر وقت مواد مصرف می‌کرد کنترلش را از دست می‌داد و با سیخ داغ حدیثه را شکنجه می‌کرد. شوهر او نیز به آزار دختربچه با سیخ داغ اعتراف کرد اما باز هم مدعی شد که در قتل او بی‌تقصیر است. در این شرایط قاضی جنایی برای این زوج به اتهام مشارکت در قتل دختربچه قرار بازداشت صادر کرد و به مأموران دستور داد با انجام تحقیقات محلی، پرده از راز این جنایت بردارند. همچنین دستور داد تا مادر حدیثه شناسایی و به دادسرا منتقل شود تا از او تحقیق و مشخص شود که آیا ادعای زوج معتاد درخصوص اینکه حدیثه دختر آنها نیست، صحت دارد یا اینکه دختربچه بی‌گناه نیز دختر آنها بوده و آنها از ترس چنین ادعایی را درباره مادر حدیثه مطرح کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید