• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 بهمن 1397
کد مطلب : 45924
+
-

راه‌اندازی مرکز تشخیص و پیشگیری از سرطان در تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر در همایش مدیران حوزه HSE بر ضرورت مشارکت مردم در این حوزه تأکید کرد


سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با همکاری شرکت شهر سالم درآینده نزدیک مرکز تشخیص و پیشگیری از سرطان را راه‌اندازی خواهد کرد.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان،  با اعلام این خبر به همشهری گفت:یکی از بحث‌های مهمی که در شرکت شهر سالم صورت گرفته، تفاهم با دکتر سیدمهدی قاسمی، زاویه سرپرست سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای راه‌اندازی مرکز تشخیص و پیشگیری سرطان بوده است. به همین منظور قرار شد سازمان بازنشستگی شهرداری تهران،  ساختمانی را در اختیار شرکت شهر سالم قرار دهد که با وجود این مرکز تشخیص پیشگیری سرطان به‌زودی و پس از انجام اقدامات دیگر برای خدمت رسانی به شهروندان و کارکنان شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اقدامات دیگری که شرکت شهرسالم شهرداری تهران در زمینه توسعه خدمات درمانی در مناطق مختلف پایتخت به‌ویژه در مناطق کم برخوردار انجام داده است، گفت: توسعه و تکمیل خدمات درمانگاهی شهر سالم به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر تهران ازجمله اقدامات دیگر همکاران ما بوده است که این خدمات در راستای تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان این مناطق و همچنین کارکنان شهرداری بوده است.

چوبینه گفت: یکی دیگر از کارهای مهمی که در شهر سالم انجام و جشن شکرانه آن هم برگزار شد، پایش سلامت بیش از 17هزار کارگرخدمات شهری و پاکبانان شهرداری تهران بود که 2هزار و 500نفر از این عزیزان به مراکز درمانی متناسب با نوع بیماری‌شان ارجاع داده شدند. در میان این افراد کارهای تخصصی درمانی حتی در حد جراحی قلب هم انجام شده و بسیاری از این بیماران سلامتی‌شان را بازیافته‌اند.

مدیریت چالش‌های شهری با HSE
مدیرعامل شرکت شهر سالم همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همایش مدیران حوزه HSE (بهداشت،  ایمنی،  محیط‌زیست) که با حضور ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر،  ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری و مسئولان HSE سازمان‌ها و مراکز شهرداری و مناطق تهران برگزار شد، گفت: در این همایش که بیشتر رویکرد آموزشی برای کارشناسان و مسئولان این حوزه داشت،  بر ضرورت مشارکت پذیری مردم در حوزه HSE تأکید شده است.

ناهید خداکرمی،  رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این همایش که در تالار الماس شهر شهرداری تهران برگزار شد، مشارکت پذیری مردم را یک اصل ضروری خواند و گفت: وظیفه شورای شهرسیاستگذاری و نظارت بر طرح‌ها و قوانین شهری،  ازجمله حوزه HSE است. اما آنچه اهمیت دارد این است که باید با تعامل دوجانبه و همکاری در این زمینه به‌دنبال چگونگی مدیریت کردن چالش‌های شهری باشیم. مسیر اصلاح مسائل شهری در وهله اول نیاز به شناسایی مشکل دارد و در درجه دوم پیگیری‌های آن تا اجرای حل مسئله لازم است که در این راه مردم می‌توانند با مشارکت خود به ما کمک کنند؛ زیرا مشارکت پذیری و نظرات مردم یک اصل انکار ناپذیر است و مطالبه‌گری مردم می‌تواند برای رفع مسئله به مدیران کمک کند.

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران هم در همایش مدیران حوزه HSE بهترین حوزه ساماندهیHSE را شهرداری تهران دانست که ماموریت آن بر عهده شرکت شهر سالم است. او ادامه داد: یکی از زمینه‌های گسترده که در شرکت شهر سالم باید به آن اهمیت داده شود چگونگی فرهنگسازی ایمنی و محیط‌زیست این مجموعه برای ارتقاء فرهنگ شهروندان است. ضمن اینکه باید به حوزهHSE از منظر شهروندی نگاه کنیم؛ درک شهروند به این موضوع بسیار گسترده است.از این‌رو باید مکانیسمی ایجاد کنیم که شهروندان خودشان مشارکت کنند که ما چگونه باید موضوع ایمنی بهداشت و سلامت را پیش ببریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید