• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 بهمن 1397
کد مطلب : 45905
+
-

تیام جدید کشف شده است؟

تیام جدید کشف شده است؟

آبی‌ها در آستانه جذب یک مهاجم باکیفیت هستند. بعد از جدایی الحاجی گرو و نیومایر از استقلال، مسئولان این باشگاه خیلی تلاش کردند تا جذب این 2 بازیکن بی‌کیفیت را جبران کنند. آنها چند هفته با چند مهاجم خارجی مذاکره کردند و در نهایت با یک مهاجم از کشور گینه به توافق رسیدند؛ اسماعیل گونکالوس. نخستین‌بار امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال بود که در مصاحبه‌ با سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد که اسماعیل گونکالوس بازیکن 27ساله پرتغالی-گینه‌ای بامداد پنجشنبه چهارم بهمن‌ماه وارد تهران شد. بعد از اعلام این خبر بود که اسماعیل گونکالوس در اینستاگرام با منتشر کردن یک استوری در فرودگاه، خبر از حضورش در استقلال داد. فتحی درخصوص روند مذاکرات با این بازیکن می‌گوید: «جذب این بازیکن و مذاکرات با وی حدود یک‌ماه به طول انجامید و با نظر و درخواست سرمربی و به دور از هرگونه حاشیه و جنجال به مجموعه استقلال اضافه می‌شود.»

 توافق قبل از تست پزشکی؟
در یکی‌ دو روز گذشته تصاویری از امضای پیش‌قرارداد با مهاجم خارجی جدید استقلال منتشر شد. این در حالی است که امین نوروزی معاون پزشکی استقلال اعلام کرده که هنوز تست‌های پزشکی این بازیکن به پایان نرسیده است. استقلالی‌ها در ابتدای فصل توجه چندانی به این موضوع نکردند بازیکنانی مانند مرتضی آقاخان و میثم تیموری با وجود مصدومیت با استقلال قرارداد امضا کردند و به همین دلیل نتوانستند در نیم‌فصل نخست کمکی به استقلال کنند. نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با فارس، درخصوص عکس‌های منتشر شده از توافق با اسماعیل و اینکه آیا نتایج تست‌های پزشکی گونکالوس به‌دست مسئولان استقلال رسیده است، گفت: «من در جریان عکس‌های منتشر شده نیستم، ولی تست‌های پزشکی این بازیکن در حال انجام است. به‌دلیل اینکه جمعه تعطیل بود، یکی از تست‌ها تا این لحظه انجام نشده اما منتظر پاسخ تست‌های پزشکی این بازیکن هستیم.»
هرچند نوروزی به‌صورت شفاف در مورد نتایج تست پزشکی صحبت نکرده است ولی گفته می‌شود اکثر تست‌ها از اسماعیل گرفته شده و حتی نوروزی در مذاکرات استقلالی‌ها با این بازیکن، در ترکیه حضور داشته است. مسئله مهم دیگر اما گرفتن تست هپاتیت از گونکالوس است. بر اساس شنیده‌‌ها یکی از مسئولان باشگاه اصرار دارد از گونکالوس تست هپاتیت گرفته شود. برخی این اصرار را به بی‌میلی عجیب این مسئول برای جذب گونکالوس ربط می‌دهند ومعتقدند پیش از این، چنین سختگیری هایی وجود نداشته
 است.
  نجات‌بخشِ استقلال؟
این بازیکن گینه‌ای-پرتغالی که سابقه حضور در هیرت آف میدلتون اسکاتلند را دارد، با پیراهن این تیم موفق به گلزنی برابر سلتیک و رنجرز شده است. 
او همچنین پیش از این در لیگ‌های قبرس و عربستان و البته پرتغال و فرانسه به میدان رفته و 27 سال سن دارد. این بازیکن که فوتبال خود را در لیگ پایه‌های پرتغال آغاز کرده، تا پایان لیگ ازبکستان در تیم فوتبال پاختاکور حضور داشت و موفق شد در 31 بازی 16 گل برای این تیم به‌ثمر برساند؛ لیگ ازبکستان تقویمی متفاوت از لیگ ایران دارد و مسابقات این کشور به‌تازگی به پایان رسیده است، به همین دلیل این بازیکن از نظر بدنی شرایط مناسبی برای اضافه شدن به استقلال دارد. گونکالوس سابقه بازی در لوشامپیونه فرانسه با تیم نیس را دارد و در 18بازی 5 گل نیز به ثمر رسانده است که یکی از آنها سوپرگلی به لیون بوده که هوگو لوریس دروازه‌بان تیم ملی فرانسه را در ترکیب داشته است. همچنین از نکات دیگر در کارنامه این بازیکن این است که 2بار سابقه گلزنی در لیگ اروپا را دارد. این مهاجم گینه‌ای یک نیم‌فصل قرضی در تیم آپوئل قبرس نیز حضور داشت که در 10بازی 6گل به ثمر رساند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا اسماعیل درصورت حضور در استقلال، می‌تواند مشکل گلزنی این تیم را حل کند یا خیر؟ هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر انتخاب یک جانشین شایسته برای مامه تیام هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید