• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45861
+
-

سرقت گوشی‌های آیفون از روی دیوار

دختر و پسر جوان پس از آشنایی در سایت همسریابی نقشه سرقت گوشی‌های آیفون را کشیدند. آنها با شناسایی فروشندگان گوشی در سایت دیوار نقش مشتری را بازی می‌کردند و دست به سرقت گوشی‌ها می‌زدند.
به گزارش همشهری، مدتی قبل مردی برای فروش یک گوشی آیفون ایکس در سایت دیوار آگهی گذاشت. همان روز دختری به او زنگ زد و گفت قصد خرید گوشی را دارد و با فروشنده قرار گذاشت. فروشنده گوشی را داخل جعبه‌اش گذاشت و راهی محل قرار شد؛ غافل از دامی که برایش پهن شده بود. جوان فروشنده که ساعتی پس از سرقت گوشی‌اش برای شکایت از سارقان به اداره پلیس رفته بود ماجرا را اینطور شرح داد: دختر جوان به همراه پسری سوار بر خودروی پراید سر قرار حاضر شدند. پسرجوان پشت فرمان بود و دختری که نقش خریدار را بازی می‌کرد روی صندلی شاگرد نشسته بود. وقتی به سمت آنها رفتم، دختر جوان خواست گوشی را بررسی کند تا ببیند سالم است یا نه. از همه‌جا بی‌خبر جعبه گوشی را به او دادم. ناگهان جوانی که پشت فرمان پراید بود پایش را روی پدال گاز گذاشت و در یک چشم برهم زدن فرار کردند. با این شکایت، تحقیقات در این‌باره آغاز شد تا اینکه در مدتی کوتاه چند شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت؛ شکایت‌هایی که نشان می‌داد دختر و پسر جوان به‌صورت سریالی دست به سرقت می‌زنند. آنها طعمه‌های خود را از میان فروشندگان گوشی آیفون در سایت دیوار شناسایی کرده و آنها را به سر قرار می‌کشاندند تا گوشی را سرقت کنند.

دستگیری
درحالی‌که جست‌وجو برای شناسایی سارقان ادامه داشت مأموران پی بردند که یکی از موبایل‌های سرقتی فعال شده است. با این سرنخ، ردیابی‌ها انجام شد و مأموران به جوانی رسیدند که در مغازه موبایل‌فروشی کار می‌کرد. وی 2 روز پیش دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی دختر موردعلاقه‌اش به نام مریم اقرار کرد. وی گفت: چند وقت پیش در سایت همسریابی با دختری به نام مریم آشنا شدم. قصد ازدواج با یکدیگر را داشتیم اما من در یک مغازه موبایل‌فروشی کار می‌کنم و درآمد آنچنانی ندارم. مریم هم منشی مطب است و حقوق زیادی ندارد. این شد که او پیشنهاد سرقت داد و من هم پذیرفتم. مریم می‌گفت این روزها گوشی‌های آیفون به‌شدت گران شده و از من خواست پس از سرقت، گوشی‌ها را در مغازه‌ام بفروشم. او می‌گفت با این کار می‌توانیم تا چند‌ماه دیگر پول خوبی به جیب بزنیم و نقشه داشت که بعد از آن به ترکیه برویم و برای همیشه در آنجا زندگی کنیم. پس از اعتراف این جوان، مریم نیز در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتاد و در بازجویی‌ها گفت: من طعمه‌ها را در سایت دیوار شناسایی می‌کردم. با آنهایی که برای فروش گوشی موبایل آیفون خود آگهی داده بودند تماس می‌گرفتم و خودم را خریدار جا می‌زدم. وقتی آنها سر قرار می‌آمدند به بهانه دیدن گوشی آن را به همراه جعبه‌اش می‌گرفتم و در یک چشم برهم زدن فرار می‌کردیم. گاهی با پراید می‌رفتیم گاهی هم سوار بر موتور بودیم تا سریع‌تر فرار کنیم. وی ادامه داد: با این شگرد 15گوشی سرقت کردیم و خواستگارم آنها را در مغازه‌اش فروخت. قرارمان این بود که تا نوروز از ایران برویم اما نقشه‌مان ناکام ماند؛ چون یکی از مشتریانی که موبایل سرقتی را خریده بود بلافاصله سیم‌کارتی داخل گوشی گذاشت و از این طریق ما شناسایی شدیم. این دختر و پسر جوان با دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت، برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید