• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 بهمن 1397
کد مطلب : 45780
+
-

روی خط فجر

داوران هر روز 2فیلم می‌بینند

شمارش معکوس برای سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شده و در این روزها داوران بخش‌های مختلف جشنواره فجر معرفی می‌شوند. دبیرخانه فیلم فجر هم داوران بخش سودای سیمرغ را معرفی کرده است. به گزارش همشهری، 7 داور بخش سودای سیمرغ قرار است ۲۲ فیلم این بخش و 3 انیمیشن حاضر در جشنواره را داوری کنند. محمد احسانی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری داوران این بخش هستند. همچنین براساس گزارش مهر، داوری آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر از شنبه ۲۹ دی‌ماه آغاز شده و داوران در حال تماشای فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره هستند. داوران در محل دفتر جشنواره فیلم فجر در سالن سینمایی که برای این کار در نظر گرفته شده، هر روز ۲ فیلم را می‌بینند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه تا ۱۵ بهمن‌ماه به طول انجامد.


محمد بزرگ‌نیا رکورددار داوری در فجر

محمد بزرگ‌نیا با داوری این دوره از جشنواره فیلم فجر، پنجمین‌بار است که در جمع داوران جشنواره حضور پیدا می‌کند و ۶ داور دیگر نخستین‌بار است که داوری این جشنواره را برعهده می‌گیرند. به گزارش ایسنا، در دوره‌های گذشته جشنواره‌، رسول صدرعاملی، محمد بزرگ‌نیا و محمدعلی نجفی با ۵ بار حضور در جمع هیأت داوران بخش اصلی در کنار هم در جمع رکوردداران داوری در جشنواره‌ فیلم فجر هستند و در این میان همچنان مجید مجیدی با ۶ بار حضور در صدر قرار دارد.


موزه سینما هم میزبان فیلم فجر شد

در ادامه روند پیش‌فروش بلیت سینماهای مردمی در جشنواره فیلم فجر و استقبال مردم از شرکت در این جشنواره، موزه سینمای ایران هم به جمع سینماهای مردمی جشنواره سی‌و‌هفتم پیوست. به گزارش همشهری، فیلم‌های این رویداد مهم سینمایی در سینماهای توگراف و فردوس موزه سینما روی پرده می‌روند که به‌زودی برنامه نمایش آثار در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.


لغو اجرای ۲ نمایش لهستانی در جشنواره تئاتر فجر 

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد به‌دلیل سیاست‌های ضد‌ایرانی کشور لهستان، اجرای ۲ نمایش از این کشور را در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لغو کرده‌اند. شهرام کرمی در گفت‌وگویی با مهر درباره وضعیت حضور نمایش‌های کشور لهستان در بخش بین‌الملل سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به سیاست‌های ضد‌ایرانی این کشور گفت : باوجود اینکه ما از تقریبا یک سال پیش برای حضور ۲ نمایش اصلی سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از کشور لهستان رایزنی کرده بودیم، در اعتراض به سیاست دولت لهستان و نشست ضد‌ایرانی که قرار است در کشور لهستان برگزار شود، تصمیم گرفتیم اجرای این نمایش‌ها را در جشنواره تئاتر فجر لغو کنیم. وی ادامه داد: به ۲ گروه نمایشی اطلاع‌رسانی و اعلام کردیم که با نهایت احترام به هنرمندان و گروه‌های نمایشی، در اعتراض به این سیاست، نمی‌توانیم میزبان هنرمندان کشور لهستان باشیم. در این سال‌ها کشور لهستان مشتری پر و پاقرص جشنواره بوده و نمایش‌های خوبی از این کشور اجرا شده است و امسال، دیگر نمایشی از این کشور اجرا نمی‌شود.


اکران مستندهایی درباره موسیقی در جشنواره موسیقی فجر

همزمان با سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر، فیلم‌های مستند موسیقی در خانه سینما اکران خواهد شد. به گزارش همشهری، مستندهایی با مضمون موسیقی در 2 سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ با مشارکت خانه سینما برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید. فیلم‌هایی چون «شش قرن و شش سال» اثر مجتبی میرتهماسب، «سمفونی ایرانی» به کارگردانی وحید موساییان، «دو کمانچه» اثر بهمن کیارستمی، «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» اثر مهران پورمندان، «آخرین بخشی» ساخته فرشاد فداییان و «بزم رزم» اثر وحید حسینی از مستندهای این حوزه هستند که در ایام جشنواره موسیقی اکران خواهند شد. دبیری بخش فیلم‌های مستند موسیقی به‌عهده ناصر صفاریان (مستندساز) خواهد بود و ورود برای عموم آزاد است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :