• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4576
+
-

اخذ عوارض از بزرگراه‌ها در دستور کار شهرداری نیست

 معاون عمرانی شهردار تهران گفت: اخذ عوارض از بزرگراه‌ها در دستور کار نیست و هنوز در این رابطه به پیشنهاد روشنی دست پیدا نکرده‌ایم. نشست خبری پیروز حناچی با اصحاب رسانه دوشنبه هفته جاری برگزار شد و ایده‌های معاون عمرانی شهردار تهران با برداشت اشتباه بعضی خبرنگارها تبدیل به تیترهایی جنجالی در رسانه‌ها شد.

فروش بزرگراه‌های درون شهری به بخش خصوصی و پیمانکاران،  درآمدزایی از معابر،  ورود پولی به بزرگراه‌های تهران و... ازجمله این عناوین حاشیه ساز برای شهرداری تهران بود. پیروز حناچی روز گذشته درباره این برداشت‌های اشتباه به خبرگزاری مهر توضیح داد: همانطورکه فایل صوتی و تصویری مصاحبه اخیر اینجانب موجود بوده و از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی نیز به کرات پخش شده،  در بخشی از گفت‌وگو به این موضوع اشاره داشتم که یکی از راهکارهای تأمین هزینه‌های نگهداشت معابر حمل‌ونقلی در اکثر کلانشهرهای دنیا،  اخذ عوارض تردد از خودروهاست.

در شهر تهران اما چنین رویه‌ای مرسوم نبوده و نیست. امروزه موارد متعددی در اقصی نقاط جهان قابل مثال زدن است که مدیریت شهری کلانشهرهای پرجمعیت و پرتردد،  در کنار بزرگراه‌ها و مسیرهای عادی که محل تردد عامه مردم است،  برای احداث معابر ویژه به استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی روی آورده و به‌منظور بازگشت سرمایه اولیه و همچنین انجام سرویس ادواری،  از خودروها عوارض تردد دریافت می‌کنند. همانطور که پیشتر عنوان شد،  طرح این موارد همه در حد پیشنهاد بوده و اجرایی شدن آن مستلزم موافقت دستگاه‌های ذی‌مدخل و همچنین بررسی‌های جامع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید