• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4575
+
-

حکم قضایی برای مسببان قطع چنارهای ولیعصر

متخلف قطع درختان خیابان ولیعصر در محدوده خیابان‌های پسیان و کوچه شهید سپهبد قرنی در دادگاه محکوم شده و حکم او با جدیت در دست اجرا است. این مطلب را مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با روزنامه همشهری اعلام کرد و گفت: شرکت نگین‌خودرو برای این منظور متخلف شناخته شده است.

8آبان سال‌جاری بود که در پی درخواست‌های مردمی و بازدیدهای میدانی، روزنامه همشهری در گزارشی خبر از قطع و سربرداری غیرقانونی تعدادی از چنارهای خیابان ولیعصر داد. این مورد سبب شد تا عوامل سازمان‌ بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از یکسو و شهرداری منطقه از سویی دیگر برای پیگیری ماجرا وارد عمل شوند.

در این میان، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که یک شرکت خودرویی برای بهتر دیده شدن تابلو و فضای داخل نمایشگاهی خود بیش از 60اصله چنار را قلع و قمع کرده است. بر این اساس پس از محرز شدن اقدامات غیرقانونی، از متخلفین و ذینفعان ملک مذکور در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 37شکایت شد و عوامل سهل‌انگار شهرداری منطقه یک نیز از کار برکنار و در اختیار مراجع انضباطی قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره این موضوع گفت: به‌دنبال سربرداری شدید و غیرقانونی تعداد 69اصله درخت قدیمی درخیابان ولیعصر(عج)، بین کوچه کامران و کوچه سپهبد قرنی که توسط شرکت نگین خودرو صورت گرفت، با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری سریعاً نسبت به پیگیری و برخورد قاطع و قانونی اقدام کرد. علی محمد مختاری با بیان اینکه متعاقباً سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز شکوائیه‌ای تنظیم و تقدیم معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب تهران کرد، افزود: پیرو آن نمایندگان دادستانی به محل مراجعه کرده و با بررسی همه زوایا و کنترل دوربین‌های مدار بسته اطراف محل، متخلفین را شناسایی کردند که پس از احضار به دادستانی تهران برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد و نهایتاً پس از رسیدگی‌های انجام شده حکم جلب مدیران شرکت نگین خودرو از طریق قوه محترم قضاییه صادر شده که اجرای حکم در دست پیگیری است.

مختاری اضافه کرد: لازم به ذکر است که مسئولین محترم قوه قضاییه خصوصا جناب آقای تورک معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 37(ویژه امور شهرداری‌ها و انفال و ثروت‌های عمومی) با حساسیت ویژه پرونده‌های قطع درخت و تخریب باغات را مورد رسیدگی قرار داده و با شهرداری تهران همکاری ارزشمندی دارند. وی در پایان با اشاره به قوانین بسیار خوب و محکمی که برای حفظ درختان و باغات وجود دارد گفت: درختان و باغات سرمایه‌های ارزشمند شهرمان هستند، از این روی شهرداری تهران از تمامی شهروندانی که اقدام به کاشت و مراقبت از درختان می‌کنند، تقدیر می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید