• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 بهمن 1397
کد مطلب : 45734
+
-

توزیع بسته آسان سفر حرف تکراری نباشد

سازمان میراث فرهنگی در تازه‌ترین تحول در حوزه سفر و گردشگری درصدد است تا بسته‌های سفر آسان با تسهیلات بانکی را در اختیار گردشگران قرار دهد تا گردشگران با تهیه پکیج‌های اقساطی که از سوی آژانس‌های مسافرتی به آنها ارائه می‌شوند سفری آسان به مقاصد گردشگری داخلی داشته باشند.
اقدام سازمان میراث‌فرهنگی در توزیع بسته‌های آسان سفر با مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها ممکن است آرزوی دیرینه ایرانی‌ها برای سفر ارزان را نیز اجرایی کند. با این حال امیرپویان رفیعی‌شاد، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در اظهارنظری درخصوص سفر آسان و ارزان ایرانی‌ها به ایسنا گفته‌است: مادامی که از تسهیلات و حمایت دولت خبری نباشد، درباره ارزان شدن هزینه سفر فقط حرف‌ها و اتفاقات تکراری رقم می‌خورد.
اوگفت: برای ارزان شدن سفر لازم است دولت تسهیلات بدهد.درحال حاضر صحبت از تخصیص وام به متقاضیان سفر است، اما اینکه تا چه حد چنین طرحی اجرایی شود، بودجه آن از چه محلی تأمین شود،ضمانت پرداخت وام چگونه باشد و آیا قرار است دریافت این وام نیز مانند سایر تسهیلات همراه با دردسر باشد؟ مشخص نشده است. حتی مشخص نیست سود بازپرداخت این وام چند درصد محاسبه شده و تسهیلات آن به چه شکل خواهد بود؟ 
او تأکید کرد: این تسهیلات باید به‌گونه‌ای باشد که سفر را آسان کند، نه اینکه در این شرایط اقتصادی، چالش دیگری را به مردم تحمیل کند. بنابراین می‌طلبد تمام فعالان گردشگری به طرح «سفر ارزان» که البته لازم است روی عنوان آن بازنگری شود، اهتمام بیشتری داشته باشند.
رفیعی شاد از وجود ایده‌ها و پیشنهادهایی برای ارزان‌تر شدن هزینه سفر خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح چند راه‌حل وجود دارد، نخست آنکه سفر در برخی مسیرها صنعتی شود،یعنی به تولید انبوه برسد. وقتی تولید تعداد بسته‌های سفر افزایش یابد خواه‌ناخواه کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.
وی گفت: باید تاسیسات خدماتی مشخصی برای این سفرها اختصاص دهند یا تعدادی از اقامتگاه‌ها را برای این کار گارانتی کنند تا با هزینه مناسب تور طراحی شود. در بخش حمل‌ونقل نیز نرخ‌های یارانه‌ای خاصِ این سفرها تعیین شود.
رفیعی شاد تأکید کرد: منظور از تخصیص تسهیلات، اعطای کمک‌های نقدی نیست، بلکه می‌تواند به‌صورت معافیت مالیاتی یا کاهش هزینه عوارض باشد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تأکید کرد: اگر تولیدکنندگان محصولات و خدمات گردشگری حمایت شوند اثرات آن به زنجیره گردشگری وارد می‌شود که بیشترین سود را به مردم می‌رساند.
پیش‌تر معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در گفت‌وگو با روزنامه همشهری خبر داده بود که بسته‌های سفر آسان با مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها آماده می‌شود و در این طرح بانک‌ها تسهیلات خود را در اختیار شرکت‌های خدمات مسافرتی قرار می‌دهند و این شرکت‌ها خدمات صفر تا صدی گردشگری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و اقساط سفر را بدون دریافت سود از گردشگران دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید