• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45637
+
-

دستورجدی برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم که از مدت‌ها پیش موجب آزار شهروندان شده بود، حالا تا سخنرانی رئیس‌جمهور کشور هم پیش رفته؛ تا جایی که حسن روحانی روز گذشته نسبت به این پیامک‌ها انتقادهای جدی مطرح کرده و به وزیر ارتباطات دستور داد، جلوی این مزاحمت‌ها را بگیرد.
روز گذشته، همزمان با نشست رئیس‌جمهور با وزرا و مدیران وزارت ارتباطات، روحانی با بیان اینکه باید حریم خصوصی مردم را مراعات کنیم، تأکید کرد: «وزارت ارتباطات باید جلوی این کار را بگیرد. هرکسی تبلیغ می‌خواهد باید خودش اعلام کند و بگوید من تبلیغات می‌خواهم؛ اما اگر کسی نخواست حق نداریم برای او بفرستیم. جالب است شماره رندی برای برخی تبلیغات درنظر می‌گیرند اما وقتی به آنها گفته می‌شود این کار را انجام ندهید، سراغ سیم‌کارت‌های عادی می‌روند درحالی‌که نباید گذاشت این قشر از این کار سوءاستفاده کنند.»
به گزارش همشهری، به فاصله کوتاهی، وزیر ارتباطات در حساب توییتری خود با هشتگ «حق‌الناس» پیامی را منتشر کرد که نشان می‌داد، ‌دفاتر خدمات ارتباطی متخلف که در حوزه تبلیغات کار می‌کنند، مواخذه خواهند شد. آذری‌جهرمی در توییتر خود نوشته است:«اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن همراه را در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، جریمه لغو مجوز بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ و از امروز(یکم بهمن‌ماه) اجرایی خواهد شد.»
پیش از این، کارشناسان فنی درگفت‌وگو با همشهری گفته بودند که شرکت‌های تبلیغاتی به‌صورت فله‌ای سیم کارت اعتباری خریداری می‌کنند و با قراردادن آنها در دستگاه‌هایی مشهور به سیم‌باکس اقدام به ارسال انبوه پیامک‌های مزاحم می‌کنند. جلوگیری از دسترسی آسان به سیم‌کارت، اجرای سختگیرانه قانون، محدودیت پیامک در روز ازجمله راهکارهایی است که برای حل این معضل چندین ساله پیشنهاد شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید