• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45572
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RJJz
+
-

حفر تونل 60 متری برای رسیدن به زیرخاکی


3 مرد برای رسیدن به گنجی افسانه‌ای نقشه‌ای پیچیده طراحی کردند. آنها مدت‌ها وقت گذاشتند و تونلی به طول 60 متر حفر کردند تا به گنج برسند اما پلیس متوجه نیت آنها شد و نقشه‌شان لو رفت.

چند روز قبل مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در یکی از روستاهای شهرستان رزن متوجه رفت‌وآمد‌های مشکوک به خانه‌ای شدند. آنطور که شواهد نشان می‌داد هر روز مقداری خاک و نخاله از آنجا خارج می‌شد. در این میان نکته‌ای که حساسیت مأموران را برانگیخت، وجود محدوده‌ای باستانی در فاصله 300متری این خانه بود و امکان داشت ساکنان خانه نقشه‌ای برای رسیدن به محدوده باستانی داشته باشند. در این شرایط مأموران بر این خانه متمرکز شدند و در ادامه دریافتند که چند نفر در آنجا مشغول حفر یک تونل هستند. به این ترتیب آنها با مجوز قضایی وارد این خانه شدند و در جریان بازرسی اولیه در پارکینگ آنجا با یک چاه 3متری در حال حفر مواجه شدند.

با اینکه افراد حاضر در خانه مدعی بودند چاه را برای خانه حفر می‌کنند اما در ادامه معلوم شد این چاه به تونلی دور و دراز متصل است. سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در این‌باره به تسنیم گفت: در بررسی‌ها معلوم شد که این افراد برای جست‌وجو و یافتن اشیای تاریخی تونلی 60 متری حفر کرده‌اند و داخل آن را به‌صورت حرفه‌ای سیم‌کشی کرده و برایش سیستم روشنایی درنظر گرفته‌اند. وی ادامه داد: محل شروع تونل در فاصله 300متری منطقه باستانی قرار دارد و شواهد نشان می‌دهد آنها قصد داشتند حفر تونل را تا 300متر آن‌طرف‌تر و رسیدن به محل مورد نظر ادامه دهند که در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند. به گفته سرهنگ حاجی عزیزی، 3 متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

به گفته وی، در 3 عملیات جداگانه دیگر در همدان، ملایر و اسدآباد نیز 7 نفر هنگام حفاری غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب از آنان کشف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید