• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45561
+
-

تحویل دستگاه پوز، ترفندی برای کلاهبرداری


کلاهبرداران که همیشه به‌دنبال شگردهای تازه برای سرکیسه کردن طعمه‌هایشان هستند به تازگی کسبه و افرادی را که قصد خرید دستگاه پوز دارند، هدف گرفته‌اند.

به گزارش همشهری، این افراد با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش کالا، مدعی می‌شوند که با شرایط کاملا ساده و راحت دستگاه پوز به مشتریانشان تحویل می‌دهند اما پس از دریافت پول، دفترشان را تخلیه کرده و ناپدید می‌شوند. نیکی نقدی، حقوقدان در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مالباخته‌ها که با این شگرد سرشان کلاه رفته است با مراجعه به مؤسسه حقوقی ما برای پیگیری شکایتشان درخواست کمک کردند. او ادامه می‌دهد: آنها می‌گویند از آنجا که بانک‌ها شرایط سختی برای واگذاری دستگاه‌ پوز به مشتریانشان وضع کرده‌اند، مالباخته‌ها موفق به گرفتن دستگاه نشده و به همین دلیل با دیدن آگهی مربوط به شرکت‌هایی که اقدام به واگذاری دستگاه‌های پوز با شرایط کاملا آسان کرده بودند، فریب خورده بودند.

به گفته وی، بسیاری از این شرکت‌ها در حقیقت شرکت‌های کاغذی هستند که برای کلاهبرداری ثبت شده‌اند. گردانندگان آنها با اجاره دفتری برای مدت کوتاه، اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی کرده و از این طریق طعمه‌هایشان را شناسایی می‌کنند. سپس با ادعای اینکه تنها در ازای دریافت ودیعه و مدارک شناسایی می‌توانند دستگاه پوز در اختیار آنها قرار دهند، دست‌کم یک میلیون تومان به‌عنوان ودیعه از طعمه‌هایشان دریافت کرده و وعده می‌دهند چند روزه یا یک‌ماهه دستگاه‌ها را تحویل خواهند داد اما بعد از کلاهبرداری از چندین نفر با این شیوه، دفتر کارشان را تخلیه کرده و متواری می‌شوند. نقدی به شهروندانی که قصد خرید دستگاه پوز دارند توصیه کرد پیش از اینکه اقدام به خرید از شرکت‌های خصوصی کنند، حتما از سابقه شرکت مطمئن شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید