• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4556
+
-

سومین محاکمه عامل جنایت خیابان دماوند

پرونده مردی که در جریان نزاعی خونین با شلیک گلوله، مرد دیگری را به قتل رسانده بود با نقض حکم قصاص‌اش در دیوان عالی کشور برای سومین مرتبه به دادگاه کیفری فرستاده شد.

به گزارش همشهری، بامداد 23شهریور‌ماه سال92 خبر وقوع این جنایت به پلیس گزارش شد. ماجرا از این قرار بود که مردی به‌نام داوود مدتی قبل در جریان درگیری با یکی از دوستانش به نام بهروز توسط وی به ضرب چاقو مجروح شده بود. وقتی وی از بهروز شکایت کرد ضارب به پرداخت دیه محکوم شد اما وی حاضر نبود دیه را پرداخت کند و همین موضوع باعث شد آنها دوباره با یکدیگر دچار اختلاف شوند. در این میان داوود تصمیم گرفت متوسل به زور شود. او درحالی‌که یک کلت کمری تهیه کرده بود همراه با برادرش به گاراژی در خیابان دماوند که بهروز در آنجا بود رفت و با شلیک گلوله وی را به قتل رساند.

یک‌ماه از این جنایت می‌گذشت و متهم به قتل همچنان فراری بود تا اینکه کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم با هویتی جعلی در مسافرخانه‌ای واقع در شهر سرعین مخفی شده است. به این ترتیب وی دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. او مدتی بعد در شعبه71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد اما قضات دیوان عالی کشور این رأی را نقض کردند. به این ترتیب وی برای دومین مرتبه محاکمه شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوم برگزار شد، متهم در دفاع از خودش گفت: من 2تیر هوایی شلیک کردم و قصد کشتن کسی را نداشتم اما گلوله کمانه و به مقتول اصابت کرد. من شاکی بودم اما به‌خاطر عصبانیت، متهم به قتل شده‌ام. در پایان این دور از محاکمه قضات دادگاه بار دیگر متهم را به قصاص محکوم کردند. متهم برای دومین مرتبه به این رأی اعتراض کرد و پرونده به شعبه بیستم دیوان عالی کشور فرستاده شد. در این مرحله بار دیگر قضات دیوان رأی دادگاه را نقض و اعلام کردند آنچه رخ داده با جزئیاتی که متهم بیان کرده و در پرونده ثبت شده مطابقت ندارد. به این ترتیب پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شد و قرار است متهم به‌زودی برای سومین مرتبه در دادگاه محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید