• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45527
+
-

سفیر سوئیس با شهردار تهران دیدار کرد

همکاری‌تهران و سوئیس برای ساخت ‌ال‌آرتی

پیروز حناچی: از پیوستن سفیر سوئیس به سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو تشکر می‌کنم

درشهر
همکاری‌تهران و سوئیس برای ساخت ‌ال‌آرتی


2 هفته بعد از دیدار شهردار تهران و سفیر نروژ، او با سفیر سوئیس در ایران دیدار کرد.

به‌ گزارش شهرنوشت، گفت‌وگو‌های پیروز حناچی با مارکوس لایتنر درباره همکاری‌های آتی میان «برن» و «تهران» و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از تجربیات فناوری‌های نوین شهری در پایتخت بود.

شهردار تهران در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از پیوستن سفیر سوئیس به کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» درباره زمینه‌های همکاری برن با تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی است و در این زمینه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تجهیز خطوط مترو صورت گرفته است. علاوه بر این، شهرداری تهران درنظر دارد تا به‌منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک، توسعه سایر مدهای حمل‌ونقل را در دستور کار قرار دهد.

پیروز حناچی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد راه‌اندازی خطوط ال‌آرتی یکی از راهکارهای توسعه حمل‌ونقل پاک است، عنوان کرد: هم‌اکنون شهرداری تهران طرح مطالعاتی راه‌اندازی خطوط ال‌آرتی در خیابان ولیعصر را در دستور کار دارد؛ البته، از آنجا که بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه تجربیات علمی مفیدی در اختیار دارند، می‌توان از ظرفیت علمی آنها برای تحقق این هدف در طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان تهران استفاده کرد.

او با اشاره به تجربه کشور سوئیس در توسعه وسایل حمل‌ونقل عمومی و حمایت از کمپین‌های مردمی برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی گفت: یکی از موارد همکاری تهران و برن در حوزه محیط‌زیست، می‌تواند معطوف به احیای روددره‌های تهران باشد. اکنون روددره‌ها به سمت مسیل‌های فیروزآباد و کن هدایت می‌شوند ولی تلاش ما این است که روددره‌ها را به فضای تفرجگاهی تبدیل کنیم تا شهروندان تهرانی بتوانند اوقات فراغت خود را در این محیط‌ها سپری کنند و از مواهب طبیعت بهره‌مند شوند.

به‌گفته حناچی، همکاری مطالعاتی مشترک برای راه‌اندازی تله‌کابین در مسیر امامزاده داوود(ع) از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند پایتخت ایران و سوئیس را در زمینه علمی به یکدیگر نزدیک‌تر کند. سفیر سوئیس در ایران نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای شهردار تهران عنوان کرد: پیش‌تر سوئیس در حوزه مدیریت کاهش مخاطرات و بلایای طبیعی همکاری‌هایی را با تهران داشته است که می‌توان آنها را ادامه داد و سایر اقدامات را نیز در راستای آن تعریف کرد. وقوع بلایای طبیعی و نحوه مدیریت آنها از فصول مشترک همکاری میان بسیاری از کشورهاست و در این رابطه همکاری تهران و برن می‌تواند راهگشا باشد.

مارکوس لایتنر همچنین از پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر همکاری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی استقبال کرد و گفت: سوئیس در زمینه توسعه خطوط مترو و ساخت واگن پیشنهادهایی به تهران داد و دوطرف در حال بررسی راه‌های همکاری هستند.

او احیای روددره‌های تهران را نیز اقدام بسیار مناسبی توصیف کرد که اگر اطلاعات بیشتری در این‌باره در اختیار شرکت‌های سوئیسی قرار بگیرد، می‌توانند زمینه همکاری مناسبی را تعریف کنند.

   نشست شهردار و خانواده‌ شهدای آتش‌نشان
در آخرین برنامه از مجموعه برنامه‌های سالگرد حادثه پلاسکو، شهردار تهران با حضور در برج میلاد در نشست صمیمی با خانواده‌ شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو شرکت و بر عزم خود برای پیگیری تعهدات شهرداری به این خانواده‌ها تأکید کرد. به گزارش شهرنوشت، «پیروز حناچی» در این نشست، با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو باوجود همه تلخی‌هایش نقاط ضعفی را نیز روشن کرد، توضیح داد: این نقطه ضعف است که در مورد ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه دچار مشکل هستیم و آمادگی‌های ما صرفا برای ساختمان‌های متعارف است. امروز یکی از برکات ایثار شهدای آتش‌نشان این است که آتش‌نشانی ۲۱ دستگاه حرفه‌ای بالابر برای حوادثی از جنس پلاسکو تهیه کرده است. اگر این اقدام سریع‌تر انجام نمی‌شد به‌دلیل تحریم‌ها با مشکلات فراوانی مواجه می‌شدیم. وی با اشاره به تأکید مادر یکی از شهدای آتش‌نشان مبنی بر ضرورت اختصاص‌ بخشی از ساختمان «پلاسکو نو» برای بزرگداشت شهدای پلاسکو عنوان کرد: همان زمان که در وزارت راه‌ و شهرسازی بودم، مصوبه‌ای دادیم و به بنیاد مستضعفان توصیه کردیم که در طراحی ساختمان جدید یاد شهدای عزیز را گرامی بدارد؛ خوشحالم حالا این قول را به شما بدهم که بدون شک یاد این عزیزان در ساختمان جدید گرامی داشته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید