• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45242
+
-

کافه مجلس | سیاست

   مشهد تمدن‌ساز است

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مشهد در نشست هم‌اندیشی فعالان و اثرگذاران اقتصادی در صنعت و گردشگری‌، از کاهش بودجه شهر مشهد انتقاد کرد و گفت: در دولت قبل قرار بود هزار میلیارد تومان به مشهد کمک شود که حدود ۳۰۰میلیارد بیشتر کمک نشد و کم‌کم میزان بودجه کم شد و هم‌اکنون حدود ۱۵ الی ۱۶میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص می‌یابد. به‌گزارش ایسنا، او ادامه داد: اهمیت این سرزمین تمدن‌سازی است. بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) درست فرمودند که آستان قدس، مرکز ایران است. به عقیده من، منظور، پایگاه سیاسی نیست که از طریق آن نظام اداری و سیاسی کشور اداره شود.

   فرسودگی 50درصد هواپیماهای کشور

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اعلام اینکه براساس آماری که ارائه‌شده ۵۰درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند، بنابراین نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری است، گفت: برای حل این مهم باید هواپیماهای نو از شرکت‌های تولید‌کننده خریداری کرد؛ البته با توجه به تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های هواپیمایی (ایرباس و بوئینگ) توان فروش این هواپیماها را به ما ندارند.

   هنر فروش خودروهای داخلی

محمود بهمنی، رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی و نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفته است: ما نمی‌توانیم تا ابد مرزهای خود را ببندیم تا خودروی خارجی وارد نشود و خودروهای خودمان را بفروشیم. به گزارش ایسنا، بهمنی افزود: ما زمانی مدعی ورود به سازمان تجارت جهانی بودیم، با ورود به سازمان تجارت جهانی مرز دیگر معنا ندارد، پس فروش خودرو با این قیمت آن هم بدون افزایش کیفیت در آن شرایط امکان‌پذیر نیست. وی خاطرنشان کرد: اینکه کیفیت خودروی تولید داخل بالا نرود و از آن طرف مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند که هنر نیست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید