• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45236
+
-

2مرد همسرکش با انگیزه‌های مختلف

2مرد همسرکش با انگیزه‌های مختلف

2مرد که متهم هستند در جریان 2جنایت جداگانه همسر خود را به قتل رسانده‌اند دیروز در دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفتند. به گزارش همشهری، نخستین متهم مردی است که به دلیل اختلافات خانوادگی همسر سابقش را به قتل رساند و با هویت جعلی در کمپ ترک اعتیاد پنهان شد اما پس از 2 ‌ماه فرار، روز جمعه دستگیر شد. ماجرای این پرونده به آخرین روزهای آبان‌ماه امسال بر می‌گردد. آن روز به مأموران کلانتری 105سنایی خبر رسید زنی 40ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است. موضوع به قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، کشیک جنایی اعلام شد و او به همراه تیم تجسس خود را به محل حادثه رساند. دختر 19ساله مقتول در تحقیقات گفت: پدر و مادرم با هم درگیری داشتند و شب حادثه پدرم، مادرم را به قتل رساند. وی ادامه داد:10سال قبل پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند و به توصیه مشاور در آپارتمانی  روبه‌روی خانه ما ساکن شد تا من راحت‌تر بتوانم نزد او و مادرم باشم. تا اینکه مدتی قبل به دلیل رفت‌وآمد با دوستانم به دام اعتیاد افتادم و این مسئله باعث اختلاف میان پدر و مادرم شد. وی ادامه داد: شب حادثه پدر و مادرم بر سر انتقال من به کمپ ترک اعتیاد با همدیگر بحث کردند که دعوایشان به زد و خورد کشیده شد تا جایی که پدرم به آشپزخانه رفت و با برداشتن چاقویی به سمت مادرم هجوم برد و او را به قتل رساند. پس از اظهارات تنها شاهد جنایت تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری آغاز و مشخص شد که متهم با تغییر هویت خود در کمپ ترک اعتیاد حوالی فشافویه پنهان شده است. همین کافی بود تا متهم روز جمعه دستگیر شود. او در بازجویی‌ها به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر اختلاف با همسرش بر سر تربیت دخترشان دست به جنایت زده است.


اعترافات مرد ورشکسته
متهم دیگری که او هم همسرش را به قتل رسانده مردی جوان است که بامداد جمعه دست به جنایت زد. گفت‌وگو با او را بخوانید.



انگیزه‌ات از جنایت چه بود؟
نمی‌خواستم همسرم را به قتل برسانم. باور کنید همه‌‌چیز در یک لحظه رخ داد. مشکلات اصلی ما به‌خاطر ورشکسته شدن من بود و همین باعث شده بود تا همیشه عصبانی باشم. هنوز هم باورم نمی‌شود که جان همسرم را گرفته‌ام.

چرا ورشکست شدی؟
شغل من آزاد بود. مغازه داشتم و پارسال 200میلیون تومان پول نزول کردم اما نتوانستم پول نزول را پس بدهم و 600میلیون تومان هم بدهی بالا آوردم. مجبور شدم مغازه‌ام را اجاره بدهم و برای کار به مغازه پدرم بروم. بخت با من یار نبود چون خوردم به دوران نوسانات شدید دلار. وضعیت مالی‌ام به‌شدت خراب شده بود و همسرم مدام بهانه می‌گرفت.

به خاطر همین او را به قتل رساندی؟
شب حادثه درحالی‌که اعصابم بهم ریخته بود شروع کردم به مصرف مشروبات الکلی. درحالی‌که مست بودم همسرم شروع کرد به بهانه گرفتن. می‌گفت چرا به او پول نمی‌دهم و وضع مالی‌ام خراب شده است. تحقیرم می‌کرد و همه اینها باعث شد عصبی شوم. حتی به مصرف مشروبات الکلی من هم گیر داد و بعد غرغرکنان به اتاق خواب رفت تا بخوابد. من هم درحالی‌که حال مساعدی نداشتم به اتاق خواب رفتم و دستانم را روی دهانش گذاشتم تا صدایش قطع شود اما...

بعد چه کردی؟
یک پسر 2سال و نیمه دارم که در اتاق دیگری خوابیده بود. پسرم بیدار شد و صدای گریه‌اش مرا به‌خود آورد. به اتاق خواب رفتم و پسرم را در آغوش گرفتم. دیگر صدای همسرم را نمی‌شنیدم. فکر کردم خوابیده است. به همین دلیل به طبقه پایین رفتم. خانه ما دو طبقه بود که طبقه اول پدر و مادرم زندگی می‌کردند. طبقه دوم من و همسرم و پسر خردسالم. بعد از رفتن به خانه پدر و مادرم دو ساعتی آنجا بودم. مجددا به بالا برگشتم تا سری به همسرم بزنم. آنجا بود که دیدم بدنش کبود شده و دستانش یخ کرده است. ترسیدم. یک ساعت کنارش نشستم. بعد به خواهرم گفتم و او بالا آمد و گفت همسرت فوت شده است. چند ساعت بعد هم به پلیس زنگ زدم و موضوع را اطلاع دادم. من و همسرم هر دو ازدواج دوم‌مان بود. شوهر اول همسرم دست بزن داشت و برای همین از او طلاق گرفته بود. من هم به‌خاطر اختلافات خانوادگی از همسر اولم جدا شده بودم و پسربزرگم پیش مادر و پدرم بود. 7سال قبل مجددا ازدواج کردم و اصلا فکرش را نمی‌کردم که عاقبت زندگی دومم به اینجا کشیده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید