• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44917
+
-

نه به افزایش وام مسکن؛ 60هزار نفر کنار کشیدند

وزیر راه و شهرسازی با افزایش سقف وام مسکن به‌شدت مخالف است و بانک مسکن هم برنامه‌های خود برای بالا بردن سقف وام را متوقف کرده، حالا مدیرعامل بانک مسکن از انصراف ۶۰ هزار نفر از دریافت تسهیلات مسکن از محل سپرده صندوق یکم خبر داده و گفته است: افزایش سقف تسهیلات مسکن در دستور کار قرار ندارد.

به‌گزارش همشهری، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، در یک نشست خبری از ته کشیدن منابع صندوق پس‌انداز مسکن یکم خبر داد و افزود: برای پرداخت تسهیلات جدید باید سقف منابع افزایش یابد، در غیر این صورت ما تسهیلات را از محل وصول اقساط تسهیلات پرداخت خواهیم کرد. او تأکیدکرد: پیشنهادی برای افزایش منابع از محل صندوق توسعه ملی نیز داده‌ایم که هنوز به نتیجه‌ نرسیده و بدون این منابع افزایش سقف تسهیلات امکان‌پذیر نیست. مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه افزایش توان خرید حتما نباید از طریق افزایش سقف تسهیلات اتفاق بیفتد، گفت‌: راهکارهای دیگر ازجمله کاهش قیمت تمام‌شده وجود دارد که ما به‌دنبال آن هستیم. ما می‌خواهیم زنجیره تامین مالی مسکن را تعریف کنیم که این زنجیره تمامی بخش مسکن را در‌بر‌خواهد گرفت. رحیمی انارکی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار نفر از سپرده‌گذاران تسهیلات مسکن یکم منصرف شده‌اند، تأکید کرد: متأسفانه ۳۶هزار فقره در ۱۰‌ماه اخیر بوده که دلیل اصلی آن افزایش قیمت‌های شدیدی بود که امسال اتفاق افتاد و شاید عده‌ای ناامید شدند که صبر کنند پس از گذشت یک سال تسهیلات خود را دریافت کنند.

   پیشنهاد وام 90میلیونی

حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که تسهیلات تا سقف 90میلیون تومان به سازنده و یا تسهیلات در قالب صندوق یکم به خریداران خانه اولی تعلق گیرد اما این موضوع فعلاً در حد رایزنی با بانک مسکن و پیشنهاد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید