• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44910
+
-

توزیع نامحدود گوشت قرمز برای تنظیم بازار

روزانه تا ۱۵۰تن گوشت تازه گوسفند به نرخ ۴۰هزار تومان و گوشت گوساله منجمد ۲۹هزار تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی منتخب عرضه می‌شود

بازار
توزیع نامحدود گوشت قرمز برای تنظیم بازار

عرضه نامحدود گوشت تازه گوسفندی و گوشت گوساله و مرغ منجمد با نرخ مصوب دولتی تا کاهش قیمت این اقلام ادامه می‌یابد.

به‌گزارش همشهری، سیر صعودی قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خرده‌فروشی در شرایطی ادامه دارد که مسئولان از توزیع نامحدود انواع گوشت تازه شقه گوسفندی و گوشت یخ‌زده گوساله و مرغ منجمد با قیمت مصوب خبر داده و بر نظارت دستگاه‌های ذیربط بر قیمت و عرضه این محصولات تأکید می‌کنند. این در حالی است که تا‌کنون عرضه گوشت و مرغ تنظیم بازاری تأثیر چندانی بر کاهش قیمت‌ها و رشد عرضه این اقلام نداشته است. با این روند قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از مرز 85هزار تومان عبور کرده است و دیروز قیمت گوشت مرغ با کاهش 250تومانی نسبت به روز دوشنبه به 13هزار و 900تومان رسید.

توزیع روزانه 150هزار تن گوشت گوسفندی تازه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰تن گوشت تازه گوسفندی (شقه) به قیمت هرکیلوگرم ۴۰هزار تومان و گوشت گوساله منجمد ۲۹هزار تومانی بدون محدویت و براساس کشش بازار خبر داد و به تسنیم گفت: توزیع گوشت قرمز گوسفندی گرم و گوساله منجمد وارداتی در سراسر کشور به قیمت‌های هر کیلوگرم 40 و 29هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی از فروشگاه‌های صنفی منتخب در حال انجام است. حمید ورناصری افزود: با توجه به تعدد فروشگاه‌های صنفی و دشوار بودن کنترل این امر، تنها واحدهای صنفی منتخب توزیع گوشت قرمز به قیمت مصوب دارند که امکان نظارت بر روند توزیع آنها وجود داشته باشد. او با بیان اینکه انواع گوشت قرمز گرم و منجمد گوسفندی تا پایان تعطیلات نوروزی به همین قیمت عرضه خواهد شد و تغییری در قیمت آن صورت نمی‌گیرد، درباره عرضه اجباری دنبه به همراه گوشت قرمز به نرخ دولتی دربرخی از واحدهای صنفی، گفت: هیچ واحدی اجازه عرضه گوشت قرمز به همراه دنبه ندارد، زیرا قیمت یادشده برای گوشت بدون دنبه است و دنبه قبل از توزیع قطع می‌شود. اگر واحدی صنفی اقدام به این کار (فروش گوشت با دنبه) می‌کند، حتما تخلف کرده و مردم درصورت مشاهده این امر آن را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا برخورد لازم با این تخلف صورت گیرد. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خواستار نظارت سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر بازار گوشت قرمز و مرغ شد و گفت: همچنین قرار است ماهانه ۲۰۰هزار راس دام زنده وارد کشور شود و با این شرایط بازار گوشت متعادل خواهد شد. ورناصری سقوط هواپیمای حامل گوشت را در تنظیم بازار این کالا بی‌تأثیر دانست و افزود: رقم 20 تا 30تن در مقابل گوشتی که روزانه داخل کشور توزیع می‌شود بسیار ناچیز است و نمی‌تواند خللی به روند توزیع و تنظیم بازار داشته باشد.

   کاهش 250تومانی قیمت گوشت مرغ

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۲۵۰تومانی نرخ دیروز (سه‌شنبه) گوشت مرغ نسبت به روز دوشنبه در بازار خبر داد و گفت: دیروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲هزار و ۷۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲هزار و ۹۰۰ و خرده‌فروشی ۱۳هزار و ۹۰۰ تومان بود. مهدی یوسف‌خانی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲هزار و ۹۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳هزار و ۹۰۰ تومان دانست و در مورد قیمت دیروز سایر مشتقات مرغ به باشگاه خبرنگاران گفت: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲هزار، سینه بدون کتف ۲۳هزار و فیله مرغ ۲۶هزار تومان بود. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش تقاضا و عرضه مرغ منجمد را دلیل اصلی افت ۲۵۰تومانی نرخ مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا و قیمت نهاده‌های دامی پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در دامنه ۱۳هزار و ۵۰۰ تا ۱۵هزار تومان در نوسان باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید