• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44894
+
-

هیچ

  خبر: فریال مستوفی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران با بیان اینکه به بانک چینی کونلون تکلیف شده تا فعالیت خود با ایران را متوقف کند، گفت: تمام ال‌سی‌هایی که از بانک‌های تحریمی گشایش شده، از سوی این بانک چینی رد می‌شود. او روایت می‌کند: در جلساتی که بعد از خروج آمریکا از برجام در اروپا شرکت کرده‌ام، باید به صراحت گفت که در مورد SPV اتفاقی نخواهد افتاد و همه‌‌چیز در مورد آن یعنی هیچ.

  نقد: انتظار طولانی برای ایجاد کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران گویا کاسه صبر فعالان اقتصادی را به سر رسانده و حتی حسین‌ علی مراد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره آخرین وضعیت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران می‌گوید: هم اروپایی‌ها و هم آسیایی‌ها در انتظار روشن شدن تکلیف سازوکار مالی بین اروپا و ایران هستند.

تعلل تیم اقتصادی و سیاست‌خارجی دولت در ایجاد کانال‌های مالی برای تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری با اروپا و دیگر کشورهای خریدار نفت ایران از یک‌سو و وعده‌های مقامات اروپایی و روشن نبودن زمان تاسیس این کانال باعث شده تا عملا هم فعالان اقتصادی ایران و هم شرکای خارجی و سرمایه‌گذاران دیگر کشورها در فضایی از تعلیق به‌سر ببرند. در این میان تندتر شدن انتقادهای بخش خصوصی و داغ‌شدن تنور خبرها علیه تیم مذاکره‌کننده ایران از سوی رسانه‌های منتقد دولت، باعث شده تا اقتصاد ایران همچنان از تحولات در عرصه سیاست داخلی و خارجی تأثیر منفی بپذیرد و آینده‌ای خاکستری در نظرها نمایان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :