• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44540
+
-

پیام‌رسان‌ها؛ پرنصب‌ترین برنامه‌های ایران

پیام‌رسان‌ها؛ پرنصب‌ترین برنامه‌های ایران


گزارش جدیدی درباره وضعیت دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها نشان می‌دهد که در دسته‌بندی برنامه‌ها، پیام‌رسان‌ها و در بخش بازی‌ها دسته کلمات و دانستنی‌ها پرنصب‌ترین برنامه‌های کشور به‌حساب می‌آیند.

این گزارش که توسط یکی از فروشگاه‌های مهم اپلیکیشن اندروید براساس آمار فصل پاییز منتشر شده نشان می‌دهد که در دسته‌بندی برنامه‌ها، پیام‌رسان‌ها با ۵میلیون و ۱۳۴هزار و ۴۰۵ نصب، پرنصب‌ترین برنامه‌ها از طریق این فروشگاه بوده‌اند. در این گزارش که نشان‌دهنده خوبی برای وضعیت اکوسیستم نرم‌افزاری کشور به‌حساب می‌آید مشخص شده که استان‌های تهران و البزر بیشترین سهم خرید برنامه و بازی را در کشور دارند؛ یعنی ساکنان این دو استان بیشتر از مناطق دیگر کشور حاضر هستند برای خرید و دانلود اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود هزینه پرداخت کنند و استفاده قانونی از آنها داشته باشند.

در بخش آمارهای مربوط به رشد تعداد برنامه‌ها براساس بررسی‌های کافه‌بازار در فصل پاییز دسته آشپزی و رستوران ۱۴درصد رشد را نشان داده‌اند و در بخش بازی‌ها نیز دسته کلمات و دانستنی‌ها رشد ۱۱درصدی را نسبت به فصل گذشته تجربه کرده‌اند.


برنامه‌های مورد علاقه در هر استان
براساس تحلیل رفتار کاربران بازار، بیشترین تمایل به برنامه‌های دسته‌ عکاسی در استان گیلان و دسته موسیقی و صدا در استان خراسان‌شمالی بوده است. دسته برنامه‌های آب و هوا بیشترین طرفدار را در استان گلستان دارد و برنامه‌های مربوط به سبک زندگی بیش از همه مورد توجه اهالی خراسان‌جنوبی و برنامه‌های مربوط به کسب و کار مورد توجه یزدی‌ها قرار گرفته است.

در تهران بیشترین برنامه‌های مورد استفاده در دسته‌های رفت‌وآمد و خرید است. خبرها، نشریات و سیر و سفر بیشترین کاربرد را در میان اهالی بوشهر دارد و کردستان مقام اول در استفاده از برنامه‌های دسته آموزش، کتاب‌ها و مراجع و کاربردی را دارد.


سبک‌های بازی مورد علاقه مردم استان‌ها
براساس گزارش کافه‌بازار، یزدی‌ها به بازی‌های به سبک معمایی، اکشن و امتیازی بیشترین علاقه را دارند و دسته‌ کلمات و دانستنی‌ها بیش از همه مورد توجه اهالی مازندران است.
هموطنان ما در سیستان و بلوچستان به بازی‌های استراتژی، رانندگی و شبیه‌سازی علاقه‌مندند و دسته بازی‌های خانوادگی و ماجراجویی بیشترین طرفدار را در میان اهالی خراسان رضوی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید