• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44514
+
-

کافه مجلس | ایران

 وزیر دولت احمدی‌نژاد محاکمه می‌شود

پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت نهم و رئیس سابق هیأت مدیره بانک سرمایه در هفته جاری پای میز محاکمه خواهد رفت. خبرگزاری ایسنا، اتهام وی را مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 41فقره خیانت در امانت عنوان کرده است. در کنار کاظمی، علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه و محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه نیز با اتهامات مشابه محاکمه خواهند شد. جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد فردا در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار می‌شود. پرویز کاظمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال92 احراز صلاحیت نشد.

ربیعی: دی‌ماه 96 بنا بر مدارا بود

علی ربیعی، وزیر سابق کار در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا درباره حوادث دی‌ماه سال گذشته گفته است: در دولت بحث شد که باید در مواجهه با اعتراضات مدارایی بزرگ صورت بگیرد و بیشتر نیروی انتظامی وارد محل شود؛ این استراتژی دولت بود. با وجود این شاهد کشته شدن برخی از معترضان در تعدادی از شهرهای معترض بودم که علت آنها نیز برخی به‌دلیل ناکارآمدی در کنترل وضعیت، برخی به‌دلیل تیراندازی‌های کور از سمت مردم و برخی نیز به‌دلیل عدم‌یاد‌گیری و آموزش مقابله با بحران از سوی نیروها بود اما به‌طور اساسی هیچ دستوری برای سرکوب بیشتر وجود نداشت و بنا بر مدارا بود.

امیدی‌ها پاسخ دهند؟!

مصطفی تاجزاده، تحلیلگر مسائل سیاست داخلی در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «سکوت مجلس و قوه قضاییه درباره اتهامات نماینده ملکان توجیه ندارد. البته از متولیان نظارت استصوابی انتظار توضیح ندارم که چرا با وجود آگاهی از پرونده، او را تأیید کردند، اما از فراکسیون امید انتظار می‌رود مردم را از نتیجه تحقیقات خود در این مورد و نیز سرقت علمی نماینده سراوان آگاه کنند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید