• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44456
+
-

خودروهای بی‌کیفیت همچنان روی خط تولید

از 65مدل خودروی سبک و سنگین تولید شده در آذر‌ماه امسال همچنان 23خودرو با یک تا 2‌ستاره کیفی تولید می‌شود

خودرو
خودروهای بی‌کیفیت همچنان روی خط تولید

تازه‌ترین گزارش وزارت صنعــت از کیــفیــت خودروهای تولید داخل طی آذر‌ماه امسال بیانگر تداوم تولید 3خودروی وانت با یک ستاره کیفی و تولید 17خودروی سبک سواری و 3‌خودروی سنگین باری با 2 ستاره کیفیت است.
به گزارش همشهری، چانه‌زنی برای تعویق اجرای استانداردهای سخت‌گیرانه 85گانه جدید خودرویی از ابتدای دی‌ماه امسال در حالی ادامه دارد که روایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت در ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل حاکی از تداوم تولید 23خودروی تولید داخل با حداقل کیفیت است. براساس این گزارش در آذر‌ماه امسال 32هزارو 681دستگاه انواع خودرو شامل 51مدل خودروی سبک سواری و وانت و 14مدل خودروی سنگین باری و مسافربری تولید شده است که 99درصد حجم این تولیدات به تولید خودروهای سبک سواری و وانت و یک‌درصد به تولید خودروهای سنگین تجاری و باری اختصاص داشته و بیشترین خودروهای دارای حداقل کیفیت نیز در بخش خودروهای سبک وانت و سواری تولید شده است.

قعرنشینی وانت‌های بی‌کیفیت
 در بخش خودروهای وانت 3خودرو مزدا کارا 2هزار دوکابین بهمن موتور، وانت نیسان تک‌سوز و وانت نیسان دوگانه‌سوز زامیاد همچنان با یک ستاره کیفی تولید می‌شوند و وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی در سطح قیمتی یک و خودروی وانت تندر در سطح قیمتی2 با اخذ 3ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای وانت تولید داخل را در این‌ماه به‌خود اختصاص داده‌اند. این گزارش حاکی از آن است که کیفیت همه خودروهای تولیدی سبک سواری و وانت و اغلب خودروهای سنگین تجاری و مسافری (به‌جز کشنده کاوه) هیچ تغییری نکرده و شرکت‌های خودروسازی داخلی در جاده ارتقای کیفی محصولات خود به‌رغم الزامات و تکالیف وزارت صنعت برای ارتقای استانداردهای اجباری و بهبود کیفیت محصولاتشان ناموفق بوده‌اند.

صدرنشینان خودروهای سبک سواری 
در بخش خودورهای سبک سواری نیز 17خودرو همچنان با 2 ستاره کیفی، 16خودرو با   ستاره کیفی و 15خودرو با 4ستاره کیفی تولید شده‌اند. نکته قابل توجه در تولید خودروهای سواری درجا زدن خودروهای تولید 2، 3 و 4ستاره طی آذر‌ماه امسال نسبت به‌مدت مشابه‌ماه قبل است و تنها در بخش خودروهای سنگین باری و مسافری کیفیت یک خودروی باری(کشنده کاوه - سایپا دیزل) با دریافت یک ستاره کیفی جدید از یک به دو ستاره ارتقا یافته است. در بخش خودروهای سبک سواری و در سطح قیمتی یک خودروهای پژو2008، نیو مزدا3 و گرند ویتارا، در سطح قیمتی 2خودروهای کیا سراتو، هیوندای 20i، هیوندای Accent و هاوال 2H، در سطح قیمتی 3خودروهای30B و چانگان 35cs، در سطح قیمتی 4خودروهای تندر90 پلاس اتوماتیک، رنو ساندرو اتوماتیک، تندر90 پلاس، پارس تندر، پژو207 اتوماتیک و پژو207 با اخذ 4ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ‌ماه به‌خود اختصاص داده‌اند.


   گروه سنگین باری - مسافری

این گزارش حاکی است که در بخش خودروهای سنگین باری و مسافری طی آذر‌ماه امسال نیز کیفیت خودروهای تولید داخل تغییر چندانی نسبت به‌ماه قبل از آن نداشته است؛ به‌نحوی که در بخش خودروهای باری کامیونت ایسوزو NMR85، کامیونت ایسوزو NPR75K، کامیونت هیوندای HD65، کامیون ایسوزو NPR75M، کشنده ولوو 500FH، کشنده اسکانیا 500R و کشنده اسکانیا 440R با اخذ 4ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را به‌خود اختصاص داده و در بخش خودروهای مسافری نیز ون مسافری وانا و اتوبوس بین‌شهری اسکانیا درسا با اخذ 4ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ‌ماه به ‌خود اختصاص داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید