• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44417
+
-

۴۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی گفت: ۴۲ میلیون ایرانی از خدمات این سازمان بزرگ بیمه‌گر اجتماعی استفاده می‌کنند. به گزارش مهر، رضا معینی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌دلیل عدم‌وابستگی به بودجه دولتی، باید تعاملات خوب و گسترده‌ای با شرکای اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان مثلث سه‌گانه دولت، کارفرما و کارگر به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای اجتماعی کشور مشغول خدمت‌رسانی است. معینی تصریح کرد: پرداخت ماهانه سازمان تأمین اجتماعی ٧هزار میلیارد تومان است. این هزینه پرداخت به افراد تحت تکفل از درآمدهای دولت نیست و با پرداخت و دریافت حق بیمه‌ است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی تصریح کرد: ٤٠میلیون نفر در کشور تحت پوشش این سازمان هستند و تعداد ٣میلیون و ٢٠٠هزار نفر بازنشسته وابسته به پرداختی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند. وی اظهار کرد: برای پویایی این سازمان باید تعامل خوبی با حوزه برون و درون‌سازمانی به‌وجود آورد بدین‌ترتیب در حوزه قوه قضاییه نیز تعامل خوبی با دیوان عدالت اداری به‌وجود آمد و این سازمان روابط خود با شرکای اجتماعی را به شکل دوطرفه، مستمر و دائمی دنبال می‌کند. معینی ادامه داد: برای حل مسائل در سال حدود ٥هزار جلسه با حوزه کارفرمایی برگزار و همچنین آموزش‌های لازم به کارفرمایان ارائه می‌شود. سازمان تامین اجتماعی همواره از گفت‌وگو و تعامل استقبال می‌کند.

وی درخصوص اتصال سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی گفت: این موضوع در حال پیگیری است و تحقق این امر به شفافیت بیشتر و احقاق حقوق کارگران کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کارفرمایان در مورد برخی بخشنامه‌ها سؤال داشتند که با برگزاری نشست‌های مشترک تصمیم بر تشکیل شورای تنقیح قوانین گرفته شد.

وی ادامه داد: اکنون این شورا تشکیل شده که نماینده کارفرمایان در آن حضور دارد و با نظر این شورا بخشنامه‌ها اصلاح می‌شود. معینی اضافه کرد: بخش‌های مشاغل سخت و زیان‌آور، پیمان و حسابرسی و هیأت‌ها ازجمله موارد مهم مدنظر کارفرمایان برای اصلاح است که در دستور کار شورای تنقیح قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید