• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44415
+
-

جزئیات تسهیلات اعطایی به «کارآفرینان» در ازای ایجاد اشتغال برای «مددجویان»


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) جزئیات تسهیلات اعطایی به کارآفرینان در ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان را اعلام کرد. به گزارش فارس، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اقدامات کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان، اظهار داشت: یک تغییر راهبری در برنامه اشتغال کمیته امداد ایجاد کردیم که فکر می‌کنم می‌تواند مشکل‌گشای معضل بیکاری در کشور باشد.

وی ادامه داد: تاکنون سیستم رفع مشکل اشتغال در کشور کارمندمحور بوده است؛ یعنی افراد به فردی مراجعه می‌کردند تا آنها را در جهت ایجاد اشتغال هدایت کند و هیچ وقت به‌دنبال کارآفرین نرفتیم. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: با فراخوانی که کمیته امداد اعلام کرده از همه کارآفرینان خواسته شده تا با استفاده از ظرفیت ایجاد شغل بتوانند با این نهاد جهت تامین شغل برای مددجویان همکاری کنند که یکسری خدمات به مددجویان و کارفرمایان ارائه می‌شود که ازجمله آنها اگر مددجویان نیاز به وام یا آموزش داشته باشند به آنها کمک شده و حتی در برخی موارد کمک‌های بلاعوض به مددجویان داده می‌شود.

عبدالملکی یادآور شد: تسهیلاتی که برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است شامل پرداخت کارمزد به ازای تعداد شغلی که ایجاد می‌کنند است، ضمن اینکه بعضی از کارآفرینان در ازای مشاوره فنی و ارائه آموزش‌ها تسهیلاتی دریافت می‌کنند و تفاهمنامه‌ای بین کمیته امداد و کارآفرینان امضا شده و نحوه انتفاع طرفین در این بین مشخص می‌شود که این می‌تواند شامل تنظیم حق مشاوره، ‌کارمزد و سود بازرگانی ازطریق بازار فروش باشد. وی با اشاره به روش‌های مشارکت کارآفرینان در این طرح، خاطرنشان کرد: کارآفرینان می‌توانند به ادارات کمیته امداد در سطح کشور و وب‌سایت رسمی این نهاد مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و مشارکت در این طرح اقدام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره «تعداد مددجویان شاغل و بیکار در کمیته امداد»، ابراز داشت: در 6‌ماه اخیر 600هزار خانوار جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند که تا قبل از ورود این تعداد، 900هزار مددجوی مستعد بیکار داشتیم که اگر از تعداد 600هزار نفر مددجوی جدید تحت پوشش نیز 400هزار نفر بیکار باشند در مجموع، یک میلیون و 350هزار مددجوی مستعد بیکار یعنی یک سوم بیکاران کشور را شامل می‌شوند.

عبدالملکی با اشاره به نیازهای بودجه‌ای کمیته امداد در تأمین تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان، بیان داشت: مهم‌ترین نیازمندی کمیته امداد اعتبارات قرض‌الحسنه است. در چارچوب قانون بودجه هر سال تسهیلاتی در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد که برای سال 98، هزار و 400میلیارد تومان است؛ درحالی‌که ما به 3500میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز داریم. وی اضافه کرد: تعیین 1400میلیارد تومان تسهیلات براساس هر شغل 20میلیون تومان وام بوده است، درحالی‌که مصوب شده است وام تسهیلات اشتغال از 20میلیون به 50میلیون تومان افزایش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید