• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 دی 1396
کد مطلب : 4420
+
-

طرح تعطیلی زمستانه به آینده موکول شد

وزیر آموزش و پرورش از موکول‌شدن طرح تعطیلی زمستانه به آینده خبر داد. به گزارش ایلنا، محمد بطحایی درباره آخرین وضعیت استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی توضیح داد و گفت: هم‌اکنون لایحه‌ای در دستور کار مجلس قرار گرفته که همه ما منتظریم تا ببینیم تکلیف لایحه چه می‌شود چراکه حرف آخر را در مورد استخدام آموزشیاران و مربیان خواهد زد. امیدواریم به‌زودی مجلس در این زمینه تعیین تکلیف کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره خبرهایی مبنی بر افزایش حقوق معلمان در سال آینده توضیح داد و گفت: لایحه جدیدی که برای قانون خدمات کشوری به مجلس ارسال شده فکر می‌کنم اوایل سال آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و در آن تمهیدات افزایش حقوق معلمان پیش‌بینی شده که اگر این لایحه تصویب شود افزایش حقوق معلمان اعمال خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره آخرین وضعیت طرح تعطیلی زمستانه مدارس گفت: تعطیلی میان فصلی برای آموزش و پرورش موضوعی میان دستگاهی است و فقط مربوط به محیط‌زیست نیست و ما از نظر آموزشی و تربیتی در رابطه با این طرح حرف داریم و یکسری عوامل تأثیر‌گذار در این طرح باید لحاظ شود اما به دلیل پیچیدگی‌های این طرح فعلا کار به آینده موکول شده است ولی هر تصمیمی که در این رابطه در دولت گرفته شود، حتما به تصویب مجلس نیاز دارد چرا که در قانون شروع و پایان کار تحصیلی مشخص شده و اگر بنا باشد تغییری در آغاز و پایان سال تحصیلی ایجاد شود نیاز به قانون جدید داریم.

بطحایی با اشاره به اینکه طرح تعطیلات میان فصلی آموزش و پرورش صرفا مختص موضوع آلودگی هوا نیست، افزود: هر طور که به تصویب برسد برای مدارس کل کشور اجرایی خواهد شد. وی با بیان این مطلب که شخصا با یک‌ماه تعطیلی مدارس موافق نیستم، گفت: تعطیلات دوهفته‌ای که بین 2فصل اتفاق می‌افتد از حیث آثار تربیتی و آموزشی آثار مثبتی در پی دارد. وی درباره درخواست معلمان زن مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد گفت: براساس قانون بانوانی که بالای 25سال سابقه کار داشته باشند، می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و بدون سنوات ارفاقی می‌توانند بازنشسته شوند و ما اگر به استمرار این دسته از معلمان نیاز نداشته باشیم با خروج آنها حتما موافقت خواهیم کرد اما در سال‌های پیش رو ما به‌شدت به نیرو نیاز داریم ولی اگر در منطقه‌ای مازاد نیرو داشته باشیم و اختلالی در فرایند آموزش دانش‌آموزان ایجاد نشود با بازنشستگی معلمان موافقت خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید