• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 20 دی 1397
کد مطلب : 44176
+
-

مناسب‌سازی بوستان‌ها برای معلولان و تأمین وسایل بازی

بعد از صحبت‌های شهردار تهران درباره مناسب‌سازی بوستان‌های شهر تهران برای جانبازان و معلولان، اقدامات لازم در این مورد در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به این موضوع گفت: «در طراحی کلیه بوستان‌های در دست احداث نیز تسهیلات لازم برای استفاده این عزیزان فراهم و استانداردهای مربوطه دقیقا رعایت خواهد شد.» علی‌محمد مختاری معتقد است: این پروژه شامل مناسب‌سازی معابر برای استفاده کلیه توان‌یابان ازجمله روشندلان و تسهیل در دسترسی آنان به تمامی امکانات و تجهیزات بوستان است.   او از انعقاد تفاهمنامه‌ای با اداره کل استاندارد استان تهران که از اواخر دی اجرا می‌شود خبر داد و تأکید کرد که هرساله طی تهیه دستورالعمل ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در بوستان‌ها و ابلاغ آن به شهرداری‌های مناطق 22گانه، آنان را به رعایت اکید مفاد این دستورالعمل و درج بندهای آن در قراردادهای نگهداری فضای سبز پیمانکاران و عوامل اجرایی مربوطه ملزم می‌کند. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها یادآور شد: «در این دستورالعمل کلیه موارد عملیاتی که منجر به بهبود وضعیت و یا هشدار نسبت به عواقب ناشی از عدم‌رعایت موارد بهداشتی، فنی، ایمنی و زیست‌محیطی در محدوده بوستان‌ها و فضاهای سبز می‌شود، بررسی و مکتوب شده است. همچنین کلیه کارشناسان مقیم مناطق و ناظرین سازمان ملزم به بازدید روزانه و مستمر از تمامی بوستان‌ها و شناسایی موارد خطرآفرین شامل عدم‌ایمنی وسایل و کفپوش زمین بازی کودکان، وسایل بدنسازی، سیستم شبکه روشنایی و ایمنی پایه چراغ‌ها و پیگیری جدی جهت حذف زواید فیزیکی و مرمت و رفع کلیه ناایمنی‌ها و به‌طور اخص آبنماها و دریاچه‌ها و برکه‌ها و رفع نواقص آنها شده‌اند و این موارد به‌طور مستمر توسط کارشناسان ناظر بوستان‌ها کنترل می‌شود.»  به گفته مختاری، شهرداری‌ها موظفند نسبت به آموزش استفاده، نگهداشت و بازسازی وسایل و تجهیزات بازی اقدام کنند. همچنین کلیه عوامل ذیربط شهرداری ملزم هستند وسایل بازی کودکان و بدنسازی بزرگسالان جهت استقرار در بوستان‌ها را از تولیدکنندگان دارای گواهینامه سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که نشانه استاندارد بودن کالاست، تهیه کنند.

بازدید و بازرسی از بوستان‌ها
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بازدید و بازرسی کارشناسان از بوستان‌ها خبر می‌دهد. مختاری تأکید می‌کند که نظارت برای رفع نواقص به‌طور مستمر انجام می‌شود. او در این رابطه گفت: «تمامی مناطق 22گانه دارای واحد مدیریت ایمنی بهداشت و محیط‌زیست بوده و کارشناسان و ممیزین سامانه HSE مناطق و بازرسان سامانه HSE شرکت شهرسالم به‌طور مستمر از بوستان‌ها بازدید کرده و درخصوص رفع نواقص، گزارش‌های لازم به شهرداران مناطق ارسال می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید