• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 27 دی 1396
کد مطلب : 4408
+
-

قاتل پسرعمو بخشیده شد

 

پسر کینه‌جو که به‌خاطر اختلاف با پسرعمویش، وی را به قتل رسانده بود، با بخشش اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

به گزارش همشهری، این جنایت 15دی‌ماه امسال در جنوب پایتخت رخ داد و قربانی جوانی 22ساله به نام اسماعیل و اهل افغانستان بود که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. عامل جنایت کسی جز پسرعموی او نبود که پس از دستگیری به قتل اقرار کرد.

متهم 23ساله در بازجویی‌ها گفت: مقتول پشت سر من و خانواده‌ام خیلی حرف زده و بدگویی کرده بود. بارها به او تذکر داده بودم اما فایده‌ای نداشت. همین‌ها باعث اختلاف میان من و اسماعیل شده بود‎

‎ وی ادامه داد: اسماعیل(مقتول) چندین بار برای من پیغام فرستاد که مرا ببیند اما من نرفتم. چون می‌ترسیدم مبادا او بلایی سرم بیاورد یا من سر او. تا اینکه آخرین بار چند روز پیش از حادثه بود که پیامی در ایمو برایم فرستاد و از من خواست به پارکی بروم‎.‎گفت قصد دارد که با من صحبت کند تا اختلاف‌ها را کنار بگذاریم. می‌گفت قصد آشتی دارد. اما من دعوت او را رد کردم. همین باعث شد که او به همراه دوستانش به مقابل خانه پدری‌ام بیایند و با هم درگیر شویم. من هم یک چاقوی میوه‌خوری از خانه برداشتم و ناخواسته دست به جنایت زدم. حالا هم به‌شدت پشیمانم چرا که قصد کشتن او را  نداشتم.

درحالی‌که متهم با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته بود و تحقیقات از وی ادامه داشت، خانواده مقتول راهی دادسرای جنایی تهران شدند و قاتل را بخشیدند. آنها می‌گفتند چون یک‌بار در فامیل‌شان خون ریخته شده دیگر نمی‌خواهند خون دیگری ریخته شود و دوست ندارند جواب بدی را با بدی بدهند. برای همین از خونخواهی گذشت کرده و قاتل را بخشیدند. به این ترتیب با بخشش اولیای دم، ‌متهم به قتل از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید