• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44032
+
-

جذاب‌های نمایشگاه فناوری‌های آینده


نمایشگاه CES2019 که یکی از پرطرفدارترین نمایشگاه‌های حوزه فناوری در دنیاست، در آمریکا در حال برگزاری است. به گزارش همشهری، خبرگزاری‌ها و کارشناسان حوزه تکنولوژی با حضور در این نمایشگاه به بررسی سامانه‌هایی پرداخته‌اند که هیچ بعید نیست در آینده‌ای نزدیک بخشی از دنیای ما را شکل بدهند.


دستگاه هزار دلاری برای تاکردن لباس


در نمایشگاه CES سال گذشته FoldiMate یکی از 2 شرکتی بود که با ارائه یک دستگاه لباس تا کن قصد داشت سختی مرتب کردن لباس‌ها را تبدیل به یک خاطره کند. امسال اما شرایط عوض شده و فولدیمیت با یک نمونه عملیاتی، تنها شرکت سازنده دستگاه‌های لباس تا کن در نمایشگاه CES 2019 به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید که این سومین باری است که فولدیمیت در CES حضور یافته و بالاخره پس از 3سال توانسته یک دستگاه قابل استفاده را برای نمایش به عموم آماده کند. به گفته شرکت سازنده، دستگاه لباس تا کن می‌تواند در کمتر از 5دقیقه 25لباس مختلف را تا کند. البته مخزن نگهدارنده لباس‌ها (در قسمت پایین) بین 10تا 15لباس ظرفیت داشته و باید بموقع تخلیه شود. نکته جالب دیگر قیمت این دستگاه (که ابعادی به اندازه یک ماشین لباسشویی دارد) بوده که رقم 1000دلاری آن، خرید محصول فولدیمیت را برای کاربران خانگی توجیه‌ناپذیر می‌کند.


چشم‌بند ضدخروپف


چشم‌بند هوشمندی که در نمایشگاه امسال ارائه شده، جلوی خرو پف کردن فرد را در همان لحظات اول می‌گیرد. این چشم‌بند تمام سطح چشم و روی بینی را می‌پوشاند و از لحظه خواب تا زمان بیداری فعال می‌شود. هر زمانی که کاربر شروع به خروپف کند، سیستم‌های لرزاننده داخل این چشم‌بند با تحریک بخش‌هایی از صورت باعث می‌شوند کاربر از خرو‌پف کردن دست بکشد. اگر این ‌کار نتیجه نداد، چشم‌بند راه بینی را کمی تنگ‌تر می‌کند تا خود کاربر با تغییر وضعیت بدن خروپفش قطع شود. برای کنترل دستگاه، شناسایی خرو پف کاربر از بقیه صداها و... یک اپ مخصوص صداها را ضبط و بررسی می‌کند.


تلویزیون تا شونده


تلویزیون رول‌شونده ال‌جی با 65اینچ قطر بالاخره در نمایشگاه امسال ارائه شد. این تلویزیون در ظاهر شبیه بقیه تلویزیون‌های «اولد»‌است اما برای رول کردن آن باید یک دکمه را فشار داد. در سیستم بلندگوی این تلویزیون تکنولوژی صدای فراگیر مجازی تعبیه شده که با توجه به دموی‌ منتشر شده از این تلویزیون می‌تواند تجربه مطلوبی برای کاربر فراهم کند. یکی از فناوری‌های جالب به‌کار رفته در این تلویزیون «حالت خطی» نام گرفته است. در این حالت، تمام تلویزیون رول نمی‌شود، بلکه بخشی از آن بیرون می‌ماند که می‌توانید برای پخش موسیقی یا تماشای آلبوم عکس خانوادگی‌تان از آن استفاده کنید.


اجاق واقعیت افزوده


یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، اجاق پخت‌وپزی را ارائه کرده که از فناوری واقعیت برای لذتبخش کردن پخت‌وپز استفاده می‌کند. قابلیت واقعیت افزوده این اجاق در زمان پخت غذا فعال می‌شود. این فناوری مشاهده سه بعدی و تصویری دستورالعمل‌های گام به گام آشپزی را به‌خصوص برای افراد مبتدی ممکن می‌کند. نمایش مرحله در حال وقوع پخت‌وپز یا قفسه و طبقه مناسب برای پخت مواد غذایی، نمایش ویدئویی سه‌بعدی مرحله بعدی و ... ازجمله مزایای این فناوری است. یک سیستم بصری داخلی نیز زوم کردن روی غذای در حال پخت را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی ممکن می‌کند تا شما به‌طور دقیق از آنچه در حال رخ دادن است، مطلع شوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید