• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44029
+
-

قیمت مرغ به زیر ۱۳هزارتومان رسید

بازار
قیمت مرغ به زیر ۱۳هزارتومان رسید

قیمت گوشت مرغ با کاهش هزار تومانی در هر کیلوگرم به کمتر از 13هزار تومان رسیده اما نرخ خرده‌فروشی گوشت قرمز همچنان بالا مانده و مسئولان از اتخاذ تدابیری برای افزایش عرضه این محصول خبر می‌دهند.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ به ۱۲هزار و ۹۵۰تومان در مراکز خرده‌فروشی خبر داد و گفت: دیروز قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود 850تومان کاهش یافت و نرخ عمده فروشی هر کیلوگرم مرغ گرم درب کشتارگاه به ۱۱هزار و ۷۵۰تومان رسید. 
مهدی یوسف‌خانی به مهر گفت: قیمت هر‌کیلوگرم مرغ آماده طبخ و توزیع، درب واحدهای صنفی ۱۱هزار و ۹۵۰، خرده‌فروشی مرغ شمال ۱۲هزار و ۴۰۰، قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۱۱هزار و ۴۰۰، سینه با کتف ۲۳هزار، سینه بدون کتف ۲۴هزار و فیله ۲۷هزارتومان کاهش یافت. به گفته او قیمت‌های مذکور، نرخ استعلامی بوده و واحدهای صنفی می‌توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و احتساب ۱۰درصد سود اقدام به فروش کنند، ضمن اینکه فروشندگان باید توجه کنند اعلام نرخ به‌صورت خرید نقدی است و به ازای هر ۱۰روز تأخیر، در هر کیلو ۱۰۰تومان به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

واردات دام زنده برای تعدیل قیمت
سیر نزولی قیمت گوشت مرغ در حالی است که قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گاوی همچنان بالا مانده و نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در مراکز خرده‌فروشی در مرز حدود 72هزار تومان تثبیت شده است. دیروز مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام اعلام کرد: در مورد گوشت قرمز علاوه بر عرضه گسترده گوشت منجمد و گوسفندی تازه، برنامه‌هایی برای واردات دام زنده درنظر گرفته شده که در روزهای آتی اجرا می‌شود. حمید ورناصری قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند تازه به‌صورت مخلوط (لاشه‌ای) ‌را ۴۰ هزار و گوشت منجمد گوسفندی را ۲۹هزار تومان دانست و به خبرگزاری صداوسیما گفت: این عرضه در روزهای آتی به‌صورت گسترده انجام می‌شود و تا وقتی که بازار کشش داشته باشد ادامه می‌یابد و انتظار می‌رود قیمت گوشت قرمز در بازار روند کاهشی به‌خود گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید